خبرگزاری کار ایران

/ نمایشگاه مطبوعات - غرفه ایلنا /

خسروی: صلاح نیست فغانی و ترکی دربی را قضاوت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۵۳

به نظرم فغانی و ترکی به اندازه کافی این بازی را سوت زده‌اند و دیگر صلاح نیست آنها دربی را قضاوت کنند. بعد از حق‌وردی و سیدعلی به نظر من جهانبازی از شهرکرد هم می‌تواند این بازی را قضاوت کند.

پیشکوست داوری کشورمان معتقد است دربی‌ هفتاد و نهم تهران را باید داوران‌ایرانی و به‌خصوص داوری که اهل‌تهران باشد قضاوت کند چراکه این بازی بین دو تیم تهرانی است و حق داوران‌تهرانی است که این بازی را سوت بزنند.

علی خسروی که صبح‌امروز در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات حضور یافته بود دقایقی در غرفه خبرگزاری ایلنا پاسخگوی سوالات خبرنگار ورزشی ما بود که ماحصل این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

به دربی‌تهران نزدیک می‌شویم، به نظر شما این بازی را چه کسی باید قضاوت کند؟
به نظرم در حال حاضر دو نفر می‌توانند این بازی را سوت بزنند، تورج حق‌وردی یا مهدی سیدعلی و برای این حرفم دلیل هم دارم چون این دو نفر در دو - سه سال اخیر کمترین اشتباهات را داشتند و بهترین قضاوت‌ها را از آنها شاهد بودیم و این بازی چون بازی دو تیم تهرانی است باید داوران تهرانی این بازی را سوت بزنند. به نظرم فغانی و ترکی به اندازه کافی این بازی را سوت زده‌اند و دیگر صلاح نیست آنها دربی را قضاوت کنند. بعد از حق وردی و سیدعلی به نظر من یدالله جهانبازی از شهرکرد می تواند این بازی را قضاوت کند.

در ۲ دهه‌اخیر شاهد قضاوت داوران‌ایرانی و خارجی در دربی بوده‌ایم، کدام‌یک از آنها بهتر قضاوت کرده‌اند؟
از نظر من ایرانی‌ها خیلی بهتر از خارجی‌ها دربی را سوت زدند. خارجی‌ها دوست داشتند این بازی را مساوی در بیاورند. من ۵ بازی دربی را داور چهارم بودم و یک بازی هم کمک‌داور و به نظرم خارجی‌ها دوست داشتند این بازی مساوی شود. به نظرم داوران ایرانی شهامت بیشتری را دارند و باید شهامت مسعود عنایت و عزیزمحمدی در سال ۸۸ را ستود که برای اولین بار بعد از ۱۳ سال بازی را به یک داور ایرانی یعنی محسن ترکی دادند تا قضاوت کند.

*اینکه گفته می‌شود به دو تیم می‌گویند دربی مساوی شود واقعیت دارد؟
نه من تا الان این همه در دربی‌ها بوده‌ام و هرگز نگفته‌اند بازی مساوی شود، البته به داوران می‌گویند این بازی حساس و بزرگ را مدیرانه‌تر قضاوت کنند که درستش هم همین است، اما نمی‌گویند دربی مساوی شود.

*بهترین دربی که حضور داشتید کدام بود؟
من ۵ بازی داور دربی بودم. از نظر من جنجالی‌ترین بازی سال ۸۰ بود که بازی ۲-۲ تمام شد و همان بازی که پرویز برومند در محوطه جریمه پایان رأفت را زد. بهترین فوتبال را آن روز از دو تیم دیدم. آن بازی خیلی هیجان‌انگیز و عالی بود.

*بهترین خاطره شما از دربی؟
سال ۷۸ بود که قضایای کوی‌دانشگاه به وجود آمده بود و قرار نبود بازی را برگزار کنند، اما روز شنبه بازی را برگزار کردند و خیلی هم خوب بود، چون هم امنیت‌بالایی حکم‌فرما بود و هم اینکه حتی یک مورد کوچک هم در زمین به وجود نیامد. آن بازی را پرسپولیس برد و فوتبالی‌ها نشان دادند احساس مشترکی دارند و یک بازی خوب را برگزار کردند، همان روز ما اسباب‌کشی داشتیم که صبح رفتم اسباب‌کشی و بعد از ظهر هم در دربی قضاوت کردم.

*شما استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟
من رنگ‌خدا هستم.

*جزو معدود داورانی بودی که در دربی با داوری خداحافظی کردی…

بعد از ۲۷ سال در سال ۸۷ در دربی خداحافظی کردم که گردنم دسته‌گل انداختند و سکه هم به من دادند، اما هیچ کسی سراغ من نیامد، چون همه در جو دربی بودند. متاسفم برای مدیرانی که باعثشدند این‌گونه از داوری خداحافظی کنم. دوست داشتم به من قضاوت بدهند تا هم خانواده‌ام و هم اساتیدم را دعوت کنم و در کنار آنها خداحافظی کنم.

* یعنی هنوز بابت این موضوع ناراحتی به دل داری؟

به هر حال من داور بین‌المللی بودم و ۱۰۰ بازی بین‌المللی و هزار بازی داخلی را قضاوت کرده بودم. باز هم درود به شرف فردوسی‌پور که اجازه داد یک دقیقه تلفنی در برنامه‌اش صحبت کنم. از همه تشکر کردم، حتی آنهایی که به من نامردی کردند، اما هرگز این نامردی را فراموش نمی‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز