خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد 6 ماه زغال سنگ پروده طبس

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۵۳

نیمه اول آبان ماه مصادف با اخبار خوش برای زغال سنگ است.

به گزارش ایلنا؛ غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در جلسه بررسی عملکرد 6 ماه شرکت زغال سنگ طبس گفت: عملکرد زغال سنگ پروده طبس بویژه در بحث تولید، اشتغال، بومی سازی و کاهش بهای تمام شده، علیرغم مشکلات مختلف و دشواری های معدنکاری زیرزمینی، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به دشواری های معدنکاری و استخراج زغال سنگ از عمق زمین و همچنین مشکلات جاری ناشی از تحریم های اقتصادی، از تلاش مدیرعامل، هیأت مدیره و کلیه کارکنان شرکت زغال سنگ پروده طبس قدردانی کرد و افزود حفظ اشتغال و ارتزاق 2500 خانوار، مدیریت مؤثر در حوزه HSE و بهداشت و مبارزه با شیوع کرونا و همچنین ایفای تعهدات و مسئولیت های اجتماعی برای خدمت به عموم شهروندان منطقه و البته دستیابی به اهداف تولید با کاهش هزینه بهای تمام شده و توجه ویژه به بومی سازی و استفاده از توان داخلی، حاکی از عملکرد مناسب این شرکت است.

وی ضمن اشاره به اهمیت تولید به خصوص با توجه به برنامه اورهال آتی تجهیزات استخراج، توجه به توسعه صادرات جهت ارزآوری و بویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی شرکت زغال سنگ پروده طبس را مورد تأکید قرار داد.

سلیمانی در پایان، نیمه اول آبان ماه را مصادف با اخبار خوش شرکت زغال سنگ اعلام کرد و گفت این شرکت در نیمه اول آبان ماه بیش از هر زمان بر سر زبان فعالان اقتصادی خواهد بود.

در ادامه این جلسه که به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا، به صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، رمضان کریتی ثانی به عنوان مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، عملکرد شرکت در حوزه های مختلف عملیاتی را تشریح کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شرکت در صنعت کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران و تأمین کننده عمده نیاز زغالی ذوب آهن اصفهان، افزود: این شرکت از تمام ظرفیت مدیریتی، منابع انسانی و تجهیزاتی خود استفاده کرده است تا در شش ماهه اول سال جاری، علیرغم تمامی محدودیت های ناشی از انتشار کووید 19 و همچنین مشکلات ارزی ناشی از تحریم های ظالمانه که روند تأمین قطعات و تجهیزات موردنیاز را با چالش جدی مواجه کرده است، اهداف برنامه را محقق کند تا علاوه بر حفظ حدود 2500 فرصت شغلی ایجاد شده در منطقه کمتر برخوردار طبس، روند تأمین منابع موردنیاز صنعت فولاد کشور را نیز پشتیبانی کرده و در راستای مسئولیت های اجتماعی، خدمات ارزنده ای نیز به منطقه و استان ارائه کند.

 

کریتی ثانی همچنین با اشاره به توان فنی و مهندسی شرکت به عنوان یک سرمایه ارزشمند، طرح های توسعه در دست اجرا را تشریح کرد و اقدامات مهم و قابل توجه شرکت زغال سنگ پروده طبس در راستای بومی سازی دانش و تجهیزات مورد استفاده معدنکاری مکانیزه را که منجر به داخلی سازی بیش از 1400 قطعه شده است، تببین کرد.

وی در پایان بر لزوم حمایت و پشتیبانی شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین جهت تداوم و بهبود روند جاری فعالیت شرکت زغال سنگ پروده طبس تأکید کرد.

 شایان ذکر است که شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین و تنها معدن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ کشور که در 6 سال اخیر بزرگترین تولیدکننده کشور بوده و به تنهایی حدود 40 درصد تولید ملی را دراختیار داشته و حدود نیمی از کنسانتره موردنیاز ذوب آهن اصفهان و بخشی از نیاز سایر کک سازی های کشور را تأمین می کند، مجوز ورود به بازار سرمایه را دریافت نموده و در آستانه ورود به فرابورس کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز