خبرگزاری کار ایران

زنگنه؛

برای صدمین بار افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب می‌کنم/ دستور فوری برای تامین گاز مایع سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۱۸۸

وزیر نفت درباره شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل، اظهار داشت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه امضاء 13 قرارداد افزایش ضریب بازیافت با دانشگاه‌ها، در جمع خبرنگاران درباره شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل اظهار داشت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوئیل را تکذیب می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به قرارادهای امروز گفت: این افتخار را داشتیم که 13 قرارداد با مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها امضاء کردیم که موضوع آن افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز بود.

وزیر نفت ارزش این قراردادها را 1500 میلیارد تومان برآورد کرده و افزود: قبلا نیز 9 قرارداد در این حوزه امضاء کردیم و به این ترتیب 50 درصد از نفت کشور تحت پوشش پژوهش و افزایش ضریب بازیافت قرار گرفته که صدها دانشجو و استاد در این زمینه کار می‌کنند و صدها مقاله نیز استخراج می‌شود.

وی گفت: با این کارت، مسئولیت افزایش بازیافت میدان‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کردیم و پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و نفت شکل گرفت.

زنگنه یادآور شد: افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها کمتر از نفت تولیدی در این میادین نیست.

زنگنه همچنین بیان کرد: یک درصد افزایش ضریب بازیافت از ۷۵۰ میلیارد بشکه نفت درجای ایران، برابر با ۷.۵ میلیارد بشکه است که با قیمت ۴۰ دلاری نفت ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه برای کشور به همراه دارد.

وی تاکید کرد: دستور فوری برای تامین گاز مایع مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان داده شده است.

زنگنه یاداور شد: گاز مایع در سیستان و بلوچستان متاسفانه به دست مردم نمی‌رسد بنابراین دستور دادم تا مقدار حمل گاز مایع به این استان اضافه شده و به سرعت حل شود، راه حل بلند مدت هم داریم که تا چند روز آینده حل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز