خبرگزاری کار ایران

هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در قالب پویش هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۰۲

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان امسال در کشور به‌طور میانگین هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر ماه یک تصفیه‌خانه آب در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح می‌شود.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حمیدرضا جانباز" روز سه‌شنبه در حاشیه آئین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان که در قالب شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد، افزود: آبفای کشور در قالب طرح سازگاری با کم‌آبی، مدیریت مصرف آب و پساب را به طور ویژه در مناطق دارای اقلیم گرم و خشک مانند استان سمنان با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مسئولان استان سمنان تعیین تکلیف پساب‌های تولید شده در این استان را با جدیت دنبال کنند تا در سراسر استان سمنان تصفیه‌خانه فاضلاب احداث شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید آبرسانی به بیش از ۱۰ میلیون نفر در کشور انجام شود و ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند شوند.

جانباز تصریح کرد: ارتقای تاب‌آوری تاسیسات از اهداف مهم وزارت نیرو است و در ۲ سال گذشته به‌طور جدی تحقق این هدف دنبال شده است.

وی یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا مصرف آب در کشور ۴۵ درصد افزایش یافت و اکنون با فرهنگ‌سازی انجام شده در زمان حاضر در کشور ۱۸ درصد افزایش مصرف وجود دارد.

وی افزود: با تمهیدات انجام شده و ارتقای تاب‌آوری تاسیسات و بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی امسال پیک مصرف آب بدون دغدغه در حال سپری شدن است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه‌ریزی‌هایی مانند ایجاد شبکه هوشمند توزیع و مدیریت مصرف آب برای عبور بدون مشکل در پیک مصرف آب در تابستان سال آینده از هم‌اکنون آغاز شده است.

وی اضافه کرد: راهبرد آبفا در استان سمنان بازچرخانی آب در قالب اجرای شبکه جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه مدرن است و تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌ها در کشور است که بر اساس استاندارد جهانی طراحی شده است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد از تولیدات داخلی است و این تصفیه‌خانه با حذف ازت و فسفر می‌تواند آب با کیفیت بالا را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: پساب تولید شده با توجه به کیفیت بالایی که دارد در مصارف فضای سبز و صنعت استفاده خواهد شد.

​مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منظور شرکت در آیین افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۱۹ روستای استان سمنان و آغاز بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر در قالب شانزدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به این استان سفر کرد. 27 میلیارد و 300 میلیون تومان برای افتتاح طرح‌های آبرسانی استان سمنان در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز