خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

لزوم بازدیدهای دوره‌ای مخزن خوردهای دوگانه سوز

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۰۳۸

هرچند بازرسی‌ها توسط اتحادیه سوخت‌های جایگزین و مراکز مجاز انجام می‌شود اما باید مالکان خودرو نیز به سلامت مخازن ماشین‌های خود حساس باشند

دهقان دبیر اتحادیه سوخت‌های جایگزین در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع دو انفجار طی دو هفته گذشته اظهار داشت: متاسفانه برخی از صاحبان خودروها به جهت برخی هزینه‌هایی که وجود دارد از بازرسی‌های دوره‌ای خودرو که منجر به دریافت گواهی سلامت میشود خود سهل‌انگاری می‌کنند و به مراکز تخصصی خدمات فنی خودرو های گازسوز مراجعه نمی‌کنند و متاسفانه همین مسئله باعث شد تا دو هفته پیش در یکی از جایگاه‌های سوخت در بابل شاهد انفجار یک خودرو باشیم.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که این خودرو به شکل مزایده توسط یکی از دستگاه‌ها به فردی حقیقی فروخته شده و ایشان نیز بدون مراجعه به مراکز مذکور و همچنین اخذ گواهی سلامت از این خودرو استفاده کرده و از آنجایی که گواهی سلامت را دریافت نکرده بود و به همین دلیل از دستکاری شدن مخزن در اطلاع نبود.

وی افزود: مالک خودرو قبل از مراجعه به مراکز مجاز خدمات فنی و اخذ گواهی سلامت، اقدام به سوخت‌گیری کرده و از آنجایی که مخزن دستکاری شده بود متاسفانه در هنگام سوخت‌گیری دچار انفجار می‌شود اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته و خسارت مالی شدیدی نیز به اتومبیل وارد نشده است.

وی همچنین درباره انفجار یک مخزن خودرو در شهر نکا در 19 مرداد ماه گفت: در تاریخ 19 مرداد در شهرستان نکا یک مخزن خودرو منفجر شده که در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد خودرو نیسان  گاز سوز کارخانه ای و ساخت شرکت زامیاد بوده و متاسفانه مخزن دچار زنگ‌زدگی شده بود و این زنگ‌زدگی از 30 درصد بیشتر شده و حتی در ظاهر مخزن نیز مشخص بود و متاسفانه یک نفر مصدوم نیز داشته است که اکثر مالک خودرو سالانه جهت بازرسی دوره ای مراجعه کرده بود هرگز حادثه ای اتفاق نمیافتاد.

وی اظهار داشت: اگر میزان زنگ‌زدگی مخزن یک خودرو حداکثر تا 30 درصد باشد آن مخزن استاندارد لازم را ندارد و مورد تایید معاینه فنی و مراکز مجاز نیست و خطرآفرین است و حتما باید تعویض شود.

وی بیان کرد: هرچند بازرسی‌ها توسط اتحادیه سوخت‌های جایگزین و مراکز مجاز انجام می‌شود اما باید مالکان خودرو نیز به سلامت مخازن ماشین‌های خود حساس باشند و بازرسی‌های دوره‌ای آنها را انجام بدهند به خصوص مالکانی که عمر مخازن اتومبیل‌شان از زمان نصب هفت الی هشت سال را پشت سر گذاشته است.

وی گفت: خودروهای دوگانه‌سوز کارخانه‌ای حتما باید معاینه فنی را داشته باشند و خودروهایی نیز که در مراکز مجاز دوگانه‌سوز می‌شوند نیز حتما باید گواهی سلامت را اخذ کنند. متاسفانه برخی مراکز که اصطلاحا به مراکز زیرپله‌ای معروف هستند لطفا مردم فقط به مراکزی که لیست انها در سامانه جامع اطلاعات خودرو های گاز سوز هست(irngv) مراجعه نمایند.

وی افزود: ما با حدود هشت اکیپ در استان مازندران با مراکز غیرمجاز برخورد می‌کنیم اما مالکان خودرو و مردم نیز باید از مراجعه به این مراکز خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز