خبرگزاری کار ایران

واحد توسعه بازار شرکت صبا نیرو سدید؛

انرژی تجدید پذیر در خدمت تامین انرژی غول های نفتی

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۰۵۴

کمپانی شورون(Chevron) قصد دارد 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای تأمین انرژی برخی از تأسیسات جهانی خود احداث کند. این موضوع به معنای سرمایه گذاری قابل توجه یک غول نفتی در حوزه انرژی پاک است. این شرکت تاکنون سرمایه گذاری های محدودی در این حوزه داشته است.

به گزارش ایلنا، شورون با Algonquin Power & Utilities، یک توسعه دهنده جهانی در حال رشد در حوزه  انرژی تجدیدپذیر در کانادا همکاری خواهد کرد تا نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در طی چهار سال آینده در سایت های اولویت دار در حوزه پرمین تگزاس و نیومکزیکو و همچنین آرژانتین، قزاقستان و غرب استرالیا احداث کند. پروژه های اولیه در زمین ها متعلق به شورون احداث می‌شود  و عملیات مربوطه  در سال 2021 آغاز می‌شود.

تولید کنندگان نفت ایالات متحده از رقبای اروپایی خود را در زمینه سرمایه گذاری‌های استراتژیک در شرکت ها و فن آوری های انرژی پاک عقب هستند، اما به عنوان مصرف کنندگان عمده برق - بویژه در در مناطق دور افتاده - علاقه روزافزونی به  انرژی بادی و خورشیدی کم هزینه پیدا کرده اند. معاملات مشابه شورون به طور فزاینده ای در ایالت‌های مختلف مانند تگزاس درحال افزایش است.

در سال 2018، ExxonMobil قرارداد خرید  500 مگاوات انرژی بادی و خورشیدی از Ørsted در تگزاس را امضا کرد، این موضوع در آن زمان به عنوان بزرگترین معامله انرژی  تجدیدپذیر توسط یک شرکت نفتی اعلام شد. شورون پیش از این قرارداد،  65 مگاوات انرژی بادی در غرب تگزاس خریداری کرده بود. در سال گذشته نیز با SunPower توافقنامه خرید 35 مگاوات را امضا کرد تا بتواند از میدان نفتی Lost Hills خود در شهر Kern County ، کالیفرنیا بهره برداری کند.

به نظر می رسد قرارداد 500 مگاواتی با Algonquin فصل جدیدی از چشم انداز شورون دومین تولید کننده بزرگ نفت ایالات متحده، نسبت به انرژی تجدید پذیر باشد.

سخنگوی شورون Veronica Flores اظهار کرد:"آنچه تغییر کرده است هزینه انرژی بادی و خورشیدی است که رقابتی تر شده است. همچنین  فناوری که پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. این عوامل موجب می شود فرصت‌های جدیدی ایجاد شود تا استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در فعالیت های عملیاتی ما پایداری بیشتر و صرفه اقتصادی بهتری داشته باشند."

این پروژه‌ها به طور مشترک با شورون و Algonquin توسعه داده  می‌شوند و شورون برق را از طریق قرارداد خرید برق(PPA) خریداری می کند.

علاوه بر قیمت، قابلیت اطمینان شبکه برق  نیز شرکت های نفتی را به سمت انرژی تجدیدپذیر سوق می دهد.

Alex Beeker، تحلیلگر ارشد وود مکنزی عقیده دارد: "شبکه برق در غرب تگزاس بر اثر فعالیتهای نفتی به حدی تحت فشار قرار دارد که جستجو برای منبع مستقل از شبکه(off-grid) ضروری است. همچنین انرژی تجدیدپذیر با آب و هوای غرب ایالت تگزاس که باد  و آفتاب فراوان است، سازگاری طبیعی دارد."

در حالیکه در یک سال گذشته برخی از شرکت‌های نفتی در حوزه  Permian رویکردهای سازگارتری با محیط زیست - از جمله استفاده از گاز طبیعی بجای دیزل برای استخراج و بازیافت آب -   اتخاذ کرده اند، ملاحظات اقتصادی همچنان محرک اصلی چنین تدابیری است. به عنوان مثال شرکت EOG،  200 هزار دلار در هر چاه با تامین انرژی از گاز طبیعی- که در حوزه Permian  ارزان است- صرفه جویی کرده است.

منبع: greentechmedia

تدوین و ترجمه: واحد توسعه بازار شرکت صبا نیرو سدید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.greentechmedia.com/articles/read/chevron-to-build-500mw-of-renewables-globally-to-power-oil-and-gas-facilities

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز