خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

تجدید ساختار بخش پایین دستی آرامکو

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۵۳۸

شرکت آرامکو عربستان سعودی اعلام کرد: به منظور حمایت از استراتژی توسعه جهانی قصد دارد اقدامات لازم به منظور سازماندهی مجدد کسب و کارهای پایین دستی خود را انجام دهد. براساس برنامه ریزی های انجام شده این تغییرات تا پایان سال میلادی جاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا،‌ بر اساس بیانیه آرامکو، بخش پایین دستی این شرکت به چهار واحد تقسیم خواهد شد که شامل: انواع سوختها شامل پتروشیمی، بازرگانی ، خرده فروشی و روان کننده ها، مواد شیمیایی، نیرو، خطوط لوله، توزیع، پایانه ها خواهد بود.

بر اساس اعلام آرامکو "این سازماندهی مجدد به منظور افزایش کارایی و بهره وری دارایی های پایین دست موجود آرامکو انجام شده است و نشان دهنده تغییر اساسی در ساختار کلی کسب و کار نیست."

آرامکو ، بزرگترین شرکت تولید نفت جهان ، در حال گسترش تجارت در پایین دست و به ویژه پالایش و بازاریابی است. این شرکت حدود 8.5 میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند که  از این میزان حدود 6 میلیون بشکه در روز صادر می شود.

این شرکت در نظر دارد ظرفیت پالایش خود را  در داخل عربستان سعودی و خارج از آن از 5 میلیون بشکه در روز فعلی به 8  -10 میلیون بشکه افزایش دهد. آرامکو در حال توسعه کسب و کار پالایشی خود در داخل کشور و نیز در بازارهای جدید و به ویژه در آسیا است.

بر این اساس در ماه ژوئن آرامکو 70 درصد سهام SABIC چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی جهان به ارزش 69.1 میلیارد دلار را خریداری کرد.

منبع: رویترز

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز