خبرگزاری کار ایران

طبق گزارش سازمان ملی استاندار ایران؛

پتروشیمی جم موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۱۰

بر پایه گزارش بازرسی فنی انرژی منتشر شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه واحدهای الفینی و پلی اتیلن ، شرکت پتروشیمی در بازه ارزیابی سال 1397 معیار استاندارد در حوزه انرژی را با موفقیت پشت سر گذاشته و موفق به دریافت گواهینامه انطباق این سازمان شد.

به گزارش روابط عمومی و به نقل از مسعود کرمانی، مسئول بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی پتروشیمی جم: این شرکت پیرو ابلاغ مقام معظم رهبری و وزیر نفت در سال 93 و با توجه به سهم بالای مصرف انرژی در ایران، اقدام به تاسیس واحد مدیریت انرژی و متعاقبا دریافت ایزو 50001 نمود که گزارش امروز نشات گرفته از اقدامات این واحد در حوزه انرژی است.
کرمانی با اشاره به این مهم که تا قبل از ابلاغ قانون انرژی سهم مصرف انرژی ایران در بین کشورهای آسیایی بالاتر از حد استاندارد بود گفت: پتروشیمی جم جزو اولین شرکتهایی است که خود را ملزم به رعایت استانداردهای انرژی کرده و با استقرار واحد مدیریت انرژی پروژه های مثبت و موثری را در این حوزه به نتیجه رسانده است.
وی پروژه های یاد شده را اقداماتی با هزینه کم و بازدهی بالا عنوان کرد و افزود: مجتمع پتروشیمی جم با اقداماتی نظیر مدیریت تله‌بخارها، ممیزی بخار وکندانس، ممیزی نیتروژن و هوای فشرده، مانیتورینگ آنلاین انرژی در اتاق‌های کنترل، پایش عایق‌های مجتمع، پروژه تولید نرم‌افزار مانیتورینگ کوره های الفین و بیش از 7500 نفر ساعت آموزش در زمینه انرژی موفق به کاهش ۲1 درصدی شدت مصرف انرژی بر اساس شاخص بین سال ۸۹ تا 98 و کاهش 17  درصدی شدت تولید گازهای گلخانه‌ای از منابع غیر مستقیم شده است.

مسئول بهینه سازی و مدیریت انرژی پتروشیمی جم همچنین گفت : بازرسی فنی انرژی الفین و واحدهای پلی اتیلنی پتروشیمی جم توسط شرکت معتمد سازمان ملی استاندارد ایران منجر به صدور گواهینامه انطباق با انرژی برای واحدهای این مجتمع شده است.

طبق این گواهینامه، الفین پتروشیمی جم با 7/21% انحراف از معیار مثبت نسبت به شاخص تعیین شده موفق به دریافت گوهینامه انطباق انرژی شد. و واحدهای پلی اتیلن سنگین و سبک خطی این مجموعه نیز با کسب حدنصاب های لازم در لیست انطباق انرژی جای گرفتند.

آخرین گزارش بازرسی معیار مصرف انرژی توسط سازمان ملی استاندارد ایران در واحدهای الفینی بر اساس استاندارد 13370 و در واحدهای پلی اتیلن بر مبنای استاندار 9648 برای ثبت گواهینامه های انطباق انرژی منتشر شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز