خبرگزاری کار ایران

در نامه جمعی از کارگران و بازنشستگان مطرح شد؛

نامه استمداد از وزیر نفت در خصوص برخی پالایشگاه‌های واگذار شده

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۷۶۱

جمعی از کارگران و بازنشستگان کشور در نامه‌ای به وزیر نفت در خصوص تاسیس مجدد واحدهای پتروشیمی در پالایشگاه‌های واگذار شده، از وی طلب استمداد کردند.

به گزارش ایلنا، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب اقای مهندس زنگنه 

وزیر محترم نفت

لطفا جنابعالی به داد سرمایه‌های پنجاه میلیون نفر کارگران تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری برسید :

در سال 82 کارخانه‌های قیر سازی پالایشگاه‌های کشور را به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی واگذار کردید. با این واگذاری قرار بود سهامداران جدید وظیفه تولید قیر را در این پالایشگاه‌ها انجام دهند. اما با گذشت زمان متاسفانه با تخلفات صورت گرفته در بعضی از  پالایشگاه‌ها حق و حقوق پنجاه میلیون نفر از انسان‌های طبقه آسیب پذیر جامعه زیر پا گذاشته شد.

دو تا اتفاق غیر قانونی افتاد که اساس واگذاری را زیر سوال برد:

1- از سال‌های 91 در پالایشگاه شیراز و تبریز مجددا تاسیسات قیرسازی ایجاد و خودشان دوباره قیرساز شدند. اگر واحدهای قیر سازی این پالایشگاه‌ها واگذار شده است چرا اجازه داده شده این پالایشگاه‌ها مجددا تولید قیر انجام دهند و واحدهای قیر سازی واگذار شده را به نابودی بکشند .

2- امتیاز تولید قیر از خط لوله توسط وزارت صمت و در تمام پالایشگاه‌ها به تعدادی از متقاضیان داده شد. این اتفاق روح واگذاری را کاملا از بین برده و منافع اقتصادی سهامداران آسیب پذیر را از بین برده است.

جناب آقای وزیر :

این سهام واگذار شده حق الناس بوده و آسیب‌پذیر ترین قشر جامعه مالک این کارخانه‌ها هستند لطفاجنابعالی که انسانی مردمی و متخصص و کاملا در جریان این واگذاری‌ها هستید اجازه ندهید حق، پایمال شود . جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری منتظر ابلاغ دستور حضرتعالی جهت حل این مشکلات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز