خبرگزاری کار ایران

سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب آب به‌صورت غیرمجاز در استان تهران مصرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۸۳

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران با اشاره به مصرف غیرمجاز ۲ درصد از کل آب تهران گفت: سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب آب در این استان به‌صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدرضا کرمی‌نژاد" اظهار داشت: میانگین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز در این استان سالیانه ۱۲ هزار رشته است.

به گفته کرمی‌نژاد این انشعاب‌ها بیشتر در شهرهای پیرامون استان و در امور ساخت و سازهای غیرمجاز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به شبکه آب این استان پیوسته است، افزود: ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شده و تمامی واحدهای مربوط این شرکت بسیج شده‌اند تا این کار به نتیجه برسد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران با اشاره به اینکه انشعاب‌های غیرمجاز آب به تاسیسات آبرسانی خسارت وارد می‌کند، گفت: این انشعاب‌ها باعث آلودگی شبکه توزیع، شکستگی، کاهش فشار آب در شبکه و ترویج اسراف آب بین سایر مشترکان می‌شود.

او تاکید کرد: در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، این انشعاب از مدار خارج شده و به شبکه شهری متصل می‌شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران اضافه کرد: سالانه یک میلیارد و ۴۱۶ میلیون مترمکعب آب در استان تهران تصفیه می‌شود که حدود ۲۵ درصد حجم کل آب کشور را شامل می‌شود.

به گفته کرمی‌نژاد در روزهای اوج مصرف (تابستان) حدود ۵۲ هزار لیتر در ثانیه در استان تهران آب مصرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز