خبرگزاری کار ایران

75 درصد حجم مخازن سدهای بزرگ هرمزگان آبگیری شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۱۴۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان از آبگیری 75درصد حجم مخازن سدهای استان تاکنون خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "هوشنگ ملایی" در بازدید از سدهای شمیل، نیان و استقلال میناب اظهار داشت: با توجه به سامانه بارشی اخیر مخازن سدهای استان از جمله استقلال میناب به‌عنوان بزرگترین سد استان با حجم 95 میلیون متر مکعب تاکنون آبگیری شده است.

ملایی، میزان حجم آب ذخیره شده در سد شمیل و نیان قبل از وقوع سیلاب را 51 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون 75درصد از مخزن این سد آبگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مقدار 27 میلیون متر مکعب به حجم این سد اضافه شده اظهار داشت: سد سرنی نیز برای اولین بار از محل سیلاب بارش‌های اخیر با حجم 35 میلیون متر مکعب آبگیری شده که در آینده نزدیک با حضور مسئولان وزارت نیرو افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در پی بارش‌هایی شدید در شهرستان بشاگرد، سد جگین پس از حدود 50 میلیون متر مکعب آبگیری، سر ریز کرد.

ملایی با اشاره به اینکه ظرفیت مفید سد جگین ۲۱۰ میلیون متر مکعب است، افزود: سد جگین آب آشامیدنی شهرستان‌های جاسک و بشاگرد و آب موردنیاز ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی این منطقه را تامین می‌کند.

ملایی در ادامه یادآور شد: هم اکنون سدهای در حال بهره‎برداری از جمله سد سرنی در شهرستان میناب درحال آبگیری بوده که سعی بر آن است تا با آبگیری به موقع سدهای استان بهترین استفاده را از بارش‎های  قابل توجه اخیر، داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز