خبرگزاری کار ایران

ورود ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب به سدهای سیستان و بلوچستان/ سرریز سد زیردان چابهار پس از 8 سال

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۸۱۶

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در سیستان و بلوچستان ۶۴ درصد از حجم سدهای استان آبگیری شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، اتابک جعفری در این خصوص گفت: بارندگی‌های اخیر در استان باعث جاری شدن سیل و رواناب شد که با برنامه‌ریزی و مدیریت بخشی از این آب‌ها درسدها ذخیره سازی شد.

وی افزود: بارندگی‌ها در این استان اغلب به صورت رگبارهای شدید و در مدت کم و سرعت زیاد اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد خسارت شده و از دسترس خارج می‌شود، ولی خوشبختانه با احداث سدها این روان‌آب‌ها مهارشده و از بروزهر گونه خساراتی جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درباره سدهای در دست بهره‌برداری استان گفت: در حال حاضر تعداد ۷ سد مخزنی و ۲۳ سد تغذ یه‌ای با ظرفیت حدود ۲ میلیارد مترمکعب وجود دارد که قادراست این سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها را ذخیره و کنترل نماید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میانگین بارش نسبت به سال آبی قبل افزایش قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی و کمبود منابع آبی در استان ذخیره‌سازی کامل برنامه‌ریزی و مدیریت شده تا در پایین دست برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود.

جعفری در ادامه افزود: در جریان این بارندگی‌ها سد خیرآباد نیکشهر پس از ۸ سال، سد زیردان چابهار برای اولین بار پس از احداث و سدهای پیشین و شی کلک چابهار سرریز کرده‌اند.

وی در پایان از مردم خواست در زمان بارندگی ازتردد واسکان در مسیل ها و اطراف رودخانه خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز