خبرگزاری کار ایران

آذر در آستانه تحقق ظرفیت تولید ۶۵ هزار بشکه‌ای نفت

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۶۹۰

مجری طرح توسعه میدان مشترک آذر در شرکت متن، از پیش‌راه‌اندازی بخش‌های مختلف واحد فرآورش مرکزی این میدان نفتی و راه‌اندازی مشعل‌های آن خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، کیوان یاراحمدی با اشاره به پیش‌راه‌اندازی تأسیسات واحد فرآورش مرکزی میدان نفتی آذر که به موازات تکمیل فعالیت‌های اجرایی باقی‌مانده در دست اقدام است، عنوان کرد: مشعل‌های HP و LP این واحد پس از تکمیل فعالیت‌های اجرایی در تمامی بخش‌های مکانیکال، پایپینگ و برق و ابزار دقیق، پس از انجام تست‌های پیش‌راه‌اندازی و با در نظر گرفتن مؤلفه‌های ایمنی پایلوت مشعل‌ها، راه‌اندازی و روشن شد.

وی گفت: مشعل LP ارتفاعی برابر ۳۷ متر دارد و دارای رایزر ۱۶ اینچ گاز و رایزر ۲۸ اینچ هواست و مشعل HP ارتفاعی برابر ۷۲ متر دارد و دارای رایزر گاز ۲۸ اینچ و رایزر هوای ۴۲ اینچ است.

یاراحمدی از پیش‌راه‌اندازی بخش‌های مختلف تأسیسات یوتیلیتی و نفتی واحد فرآورش مرکزی آذر خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تأسیسات هم به‌طور هم‌زمان در حال انجام است و راه‌اندازی مشعل‌های HP و LP از جمله فعالیت‌های انجام‌شده اخیر در این چارچوب به شمار می‌رود.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آذر اظهار کرد: تحقق تولید نهایی از این میدان مشترک به میزان روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام برای اواخر اسفندماه امسال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

میدان نفتی آذر از میدان‌های نفتی مشترک با عراق و در جنوب غربی استان ایلام و بین دو شهر مهران و دهلران واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز