خبرگزاری کار ایران

بومی‌سازی پنل‌های اعلان حریق استاندارد در پتروشیمی امیر کبیر

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۰۳۲

دو پیشنهاد تغییرات سیستم های اعلان حریقFIRE & GAS DETECTION ساختمان اداره ایمنی و کارگاه مرکزی به منظور افزایش امکان شناسایی نقاط خطر و حریق با بومی سازی پنل های نمونه خارجی به عنوان پیشنهادات برتر انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پتروشیمی امیر کبیر ، فرهاد محبی مهندس ارشد پروژه های ابزار دقیق شرکت پتروشیمی امیرکبیر اظهار داشت: سیستم کنترل  اعلان حریق اداره ایمنی 920100014 به پنل کنترل فایر آلارم مرکزی واقع درساختمان HSE نقاط مختلف سایت و ساختمان های پتروشیمی امیرکبیر متصل است و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی اپراتور های آن مرکز را جهت اعزام سریع تیم مبارزه با حریق  مطلع می سازد.

وی افزود: ظرفیت پنل مذکور تکمیل شده بود وبا توجه به نیازهای مجتمع به ساخت واحد های اداری و صنعتی جدید امکان اضافه نمودن آلارم آنها وجود نداشت که این امر امکان گسترش حریق در زمان خطر را در مجتمع افزایش می داد.

مهندس ارشد پروژه های ابزار دقیق شرکت  با اشاره به مشکلات در دسترس نبودن نسخه پشتیبان نرم افزار پنل کنترل عنوان کرد: نسخه پشتیبان نرم افزار  پنل کنترل در دسترس نبود و نیاز به تهیه و بروز رسانی داشت، همچنین حداقل 24 نقطه جدید می بایست به پنل موجود اضافه می شد که به معنی اضافه نمودن 24 کارت ورودی جدید بود، از این رو می بایست هزینه بسیار بالایی جهت خرید نرم افزار و سخت افزار پنل مذکور انجام می شد.

مهندس محبی ادامه داد:علاوه بر هزینه فوق نیاز به حضور کارشناس وندور خارجی جهت پیکربندی پنل کنترل بود که به ازای چند روز کار  مطالبات بسیار بالایی را علاوه بر  تهیه بلیط و هزینه های متفرقه را داشت .

      وی به تشریح جزئیات پروژه بومی سازی پنل استاندارد پرداخت و خاطرنشان کرد: پیشنهادشد به جای افزایش ظرفیت پنل صنعتی و پیچیده و پر هزینه موجود، پنل استاندارد بومی سازی  شده و برند معتبر و بسیار ارزان ایرانی در کنار آن استفاده شد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های ارزی و استفاده از تولیدات و توانمندیهای داخل کشور امکان دسترسی سریع و آسان به وندور آن در موارد لزوم نیز میسر باشد .

مهندس ارشد پروژه های ابزار دقیق شرکت درادامه بیان داشت: هم اکنون این پیشنهاد در قالب TSR انجام گردیده است و افزایش ظرفیت تا 24 نقطه جدید با هزینه بسیار پایین اجرا شده است و کلیه مراحل طراحی، نصب ، تست و راه اندازی پنل سیستم کنترل جدید توسط همکاران اداره مهندسی عمومی و تعمیرات اعلان حریق انجام شده است و نقاط و ساختمان های جدید احداث شده نیز به آن متصل گردیده اند که در مواقع خطر اطلاع رسانی به اپراتور های اداره HSE به سرعت انجام پذیرد .

جایگزینی  و بومی سازی پنل اعلان حریق

مهندس محبی درر رابطه با جایگزینی تجهیزات و سیستم اعلان حریق ساختمان کارگاه مرکزی920100032 عنوان کرد:پنل کنترل سیستم اعلان حریق قدیمی کارگاه مرکزی و سنسور ها و تجهیزات و نرم افزار آن از کار افتاده بودند  و سیستم کاملا از سرویس خارج بود، در کابل کشی آن از کابل غیر استاندارد معمولی قابل اشتعال استفاده گردیده بود همچنین امکان اتصال تجهیزات اعلان حریق طبقه فوقانی کار گاه مرکزی به پنل کنترل وجود نداشت.

وی ادامه داد: نسخه پشتیبان نرم افزار  پنل کنترل در دسترس نبود و نیاز به تهیه و بروز رسانی داشت، همچنین 12 نقطه جدید می بایست به پنل موجود اضافه می شد که به معنی اضافه نمودن 12 کارت ورودی جدید بود، از این رو می بایست هزینه بسیار بالایی جهت خرید نرم افزار و سخت افزار پنل مذکور انجام می شد.

مهندس ارشد پروژه های ابزار دقیق شرکت خاطرنشان کرد: علاوه بر هزینه فوق نیاز به حضور کارشناس وندور خارجی جهت پیکربندی تجهیزات و پنل کنترل قدیمی بود که به ازای چند روز کار مطالبات بسیار بالایی را علاوه بر  تهیه بلیط و هزینه های متفرقه را داشت .

مهندس محبی اضافه کرد: پیشنهاد گردید به جای افزایش ظرفیت و راه اندازی مجددتجهیزات پر هزینه اعلان حریق قدیمی سیستم اعلان حریق  جدید کارگاه مرکزی  شبیه سازی و طراحی شود و از پنل استاندارد و تجهیزات اعلان حریق بومی سازی شده و برند معتبر و بسیار ارزان ایرانی استفاده گردد، تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های ارزی و استفاده از تولیدات و توانمندی های داخل کشور، امکان دسترسی سریع و آسان به وندور آن در موارد لزوم نیز میسر باشد، همچنین در کابل کشی از کابل استاندارد ضد حریق استفاده شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون سیستم اعلان قدیمی از کارگاه مرکزی جمع آوری شده و این پیشنهاد در قالب پروژه توسط همکاران اداره مهندسی و تعمیرات اعلان حریق طراحی، نصب، تست و  راه اندازی شده و با افزایش ظرفیت تا 20 نقطه جدید رابا هزینه بسیار پایین اجرا شده است، همچنین کابل های ساختمان ابزار دقیق واقع در کارگاه مرکزی با کابل ضد حریق جایگزین گردیده اند و امکان اتصال تجهیزات اعلان حریق طبقه فوقانی کارگاه مرکزی به پنل کنترل آن نیز مهیا شده است .

مهندس ارشد پروژه های ابزار دقیق شرکت در پایان تاکید کرد: سیستم های اعلان حریق بسیار حیاتی هستند که تجهیزات سایت، ساختمان های اداری و تجهیزات گران قیمت کارگاه مرکزی را جهت جلوگیری از گسترش آتش سوزی و خسارت پوشش می دهند، برآورد صرفه ناشی از اختلاف قیمت اجرای 2طرح مذکور توسط کارشناس خارجی و اجرای طرح توسط متخصصین داخلی شرکت به ترتیب 2955 و 2530 میلیون ریال می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز