خبرگزاری کار ایران

خوراک پروپان کوره‌های مایع کارخانه الفین تامین شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۳۹

رئیس کارخانه الفین شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: با تامین خوراک از پتروشیمی بندرامام امکان تزریق خوراک پروپان به کوره های 2,1و3 واحد الفین شرکت میسر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر ، علیرضا نوبختی در ابتدای گفت و گو با اشاره به مشکل تامین خوراک اظهار داشت: در واحد الفین مبحث تأمین و انتخاب نوع خوراک از اهمیت بالایی برخوردار است، از پارامترهای مهم در این انتخاب، درصد تبدیل (تولید محصول اتیلن)و قیمت خوراک می باشد که مستقیماً بر روی قیمت تمام شده محصولات مجتمع تأثیرگذار می باشد.

وی افزود: این مجتمع همواره با کمبود خوراک مواجه بوده است که یکی از معضلات عمده این واحد بوده و مانع از تحقق کامل تولید در ظرفیت تعریف شده می گردد.

رئیس کارخانه الفین شرکت پتروشیمی امیرکبیر با بیان اینکه یکی از خوراک های مطلوب که دارای درصد تبدیل بالا به اتیلن و قیمت پایینتر نسبت به خوراک مایع است، خوراک پروپان می باشد، خاطرنشان کرد: طبق طراحی، واحد الفین، تنها امکان تزریق خوراک پروپان برگشتی و تولیدی از واحد به کوره ها وجود داشت، پس از بررسی منطقه ای و میدانی انجام شده، مشخص شد که پتروشیمی بندرامام دارای خوراک مازاد پروپان می باشد.

 مهندس نوبختی ادامه داد: پس از بررسی و امکان سنجی توسط گروه های فنی و مهندسی در ادارات بهره برداری و سایر ادارات و مثبت بودن امکان تزریق این خوراک به کوره ها و همچنین پتانسیل های موجود از لحاظ تجهیزاتی مانند لاین کشی ها و دیگر ادوات و پس از تغییرات لازمه بر روی خطوط خوراک ورودی به واحد و تست کوره ها، امکان تزریق خوراک پروپان به کوره های 2,1و3 واحد میسر شد.

 وی در پایان عنوان کرد: از سال 93 تا کنون یکی از کوره های مذکور که باید خوراک مایع دریافت کنند با خوراک پروپان به تولید ادامه داده اند. البته کوره مذکور قابلیت تزریق خوراک مایع را نیز حفظ کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز