خبرگزاری کار ایران

سدهای خوزستان آماده مهار سیلاب‌های احتمالی

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۴۳۲

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر سدهای استان خوزستان آمادگی مهار کامل سیلاب‌های ورودی را دارا هستند.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "داریوش بهارلویی" با بیان اینکه میزان آب در رودخانه‌های استان حالت عادی داشته و به‌منظور جلوگیری از تداخل جریان خروجی آب سد با روان‌آب‌های احتمالی حاصل از بارش در پایین‌دست، خروجی آب کاهش داده شده است، افزود: سد دز با ظرفیت یک‌میلیارد و 522 میلیون متر مکعب و سد کرخه با 2 میلیارد و 360 میلیون مترمکعب حجم خالی، از فضای کافی برای مهار موج سیل احتمالی برخوردار بوده و در حوضه کارون این رقم به چهار میلیارد و 773 میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌های بارش، شدت بارندگی‌ها را در نواحی جنوبی استان نشان می‌دهند که در این منطقه نیز سد مارون با ظرفیت خالی 725 میلیون مترمکعب کنترل کننده جریان سیل احتمالی خواهد بود.

بهارلویی با بیان اینکه به‌طور طبیعی هنگام بارش، در رودخانه‌های استان خوزستان نوسان‌های میزان و سطح آب رخ می‌دهد که باید در این خصوص احتیاط لازم را به‌عمل آورد، افزود: نزدیکی به محل‌های عبور آب، انهار، کانال‌های انتقال آب و رودخانه‌ها می‌تواند همراه با خطر باشد که می‌بایست هموطنان در هر نقطه کشور این نکته را در نظر گرفته و در مواقع بارش فاصله مطمئن و ایمن را رعایت کنند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان، از رصد مداوم شرایط منابع آبی سدها و رودخانه در مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان خبر داد و گفت: این رصدها به‌صورت برخط و لحظه‌ای در حال انجام بوده و برای هرگونه تغییر احتمالی، واکنش مناسب و ایمن برای مناطق پایین‌دست در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز