خبرگزاری کار ایران

از سوی شرکت ملی حفاری ایران انجام شد

حفر ۷۳ حلقه چاه نفت و گاز در ۷ ماه امسال

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۶۰۱

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران از حفر و تکمیل ۷۳ حلقه چاه نفت و گاز و انجام ۳ هزار و ۶۱۶ مورد خدمات فنی و ویژه مرتبط با صنعت حفاری از سوی این شرکت طی هفت ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، بابک زنگنه اظهار کرد: بیشترین حجم خدمات ارائه‌شده مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است؛ همچنین شرکت‌های نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت، نفت و گاز پارس، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و بعضی شرکت‌های بخش خصوصی از خدمات شرکت ملی حفاری در دو بخش عملیات حفاری و خدمات جانبی فنی مهندسی استفاده می‌کنند.

وی گفت: از این ۷۳ حلقه چاه، یک حلقه اکتشافی، ۳۰ حلقه توسعه‌ای/ توصیفی و ۴۲ حلقه تعمیری بوده است.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز در این مدت را ۹۹ هزار و ۳۴۹ متر عنوان کرد و گفت: در بخش خدمات ویژه، ۱۵ هزار و ۷۷۹ متر حفاری به شیوه افقی و جهت‌دار بود که نسبت به حفاری عمودی (متداول) از نظر محاسبات فنی، ابزار و تجهیزات کاربردی تفاوت‌هایی دارد و نیز ۳۱۷ متر مغزه‌گیری برای کسب اطلاعات از مخزن در اعماق زمین با ایجاد ۳۷ حفره محقق شده است.

زنگنه تصریح کرد: در بخش خدمات فنی، ۲ هزار و ۱۲۶ متر حفاری با هوا و ۳۴۰ متر حفاری به روش فروتعادلی (UBD) ثبت شد که هر کدام با توجه به شرایط و سازند چاه‌ها انجام شده است.

وی اظهار کرد: انجام یک هزار و ۱۷ مورد تزریق‌پذیری، ۶۷۶ مورد سیمانکاری، ۵۴ مورد اسیدکاری ویژه و گسترده، ۳۲۵ مورد لوله‌گذاری چاه، ۶۱ مورد آزمایش بهره‌دهی چاه، ۳۳ مورد نصب آویزه و ۳۰۱ مورد آزمایش چاه با ساق مته از دیگر خدمات فنی شرکت ملی حفاری به شمار می‌آید که به شرکت‌های متقاضی ارائه شده است.

زنگنه یادآور شد: این شرکت توسعه فعالیت‌های خود در عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی به شرکت‌های بهره‌بردار نفتی و دیگر شرکت‌های متقاضی را در دستور کار دارد و به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران همه تلاش خود را برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت برای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید به کار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز