خبرگزاری کار ایران

نیروگاه‌های تجدیدپذیر مانع انتشار 3 میلیون تن گاز گلخانه‌ای در کشور شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۴۹۴

تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود چهار میلیارد و 329 میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 974 هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده بیش از یک میلیارد و 230 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته و بیش از 952 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

عملکرد نیروگاه‌های تجدیدپذیر، 476 میلیون کیلووات ساعت کاهش تلفات در شبکه برق را به همراه داشته و موجب عدم انتشار 18 هزار تن آلاینده‌های محلی شده است.

هم‌اکنون 377 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو به 834 مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون 115 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 37 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، تاکنون سه هزار و 558 نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در کشور نصب شده و دو هزار و 350 نیروگاه دیگر نیز در حال نصب است. همچنین حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 41 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 36 درصد از نوع بادی، 10 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارتی و توربین‌های انبساطی و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز