خبرگزاری کار ایران

روزانه ۹۱ میلیون لیتر بنزین یورو در کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۴۲

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تولید روزانه ۹۱ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو در کشور، گفت: تولید نفت‌گاز یورو در کشور تا پایان امسال به روزانه ۷۳ میلیون لیتر می‌رسد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، علیرضا صادق‌آبادی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۷ مهرماه) در نشست تخصصی «چالش‌های محیط زیستی، پیشرفت یا عقبگرد» روز پایانی پنجمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو،‌ اظهار کرد: در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس هم‌اکنون روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین با کیفیت تولید می‌شود که از لحاظ مولفه‌های آلایندگی استاندارد یورو ۵ را دارد (میزان گوگرد تا ۵۰ پی‌پی‌ام) و میزان گوگرد آن از شاخص استاندارد یورو ۵ نیز کمتر بوده و در حد ۰.۵ پی‌پی‌ام است. وقتی این بنزین با بنزین تولیدی در دیگر پالایشگاه‌ها مخلوط می‌شود، میزان گوگرد آن به ۲۴.۵ پی‌پی‌ام می‌رسد که این عدد را سازمان ملی استاندارد نیز تایید کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون به‌طور میانگین روزانه ۱۷ میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه اصفهان، ۱۲میلیون لیتر بنزین یورو در پالایشگاه بندرعباس و ۳ میلیون لیتر بنزین یورو در تبریز تولید می‌شود، اظهار کرد: در مجموع با احتساب پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه ۹۱ میلیون لیتر بنزین با کیفیت استاندارد یورو در کشور تولید می‌شود که به لحاظ آلایندگی‌ها (الفین، آروماتیک، بنزن و گوگرد) در کیفیت کاملا استاندارد قرار دارد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تاکید کرد: روزانه ۲۸ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو در پالایشگاه‌های اصفهان، امام خمینی (ره) شازند و تهران تولید می‌شود که میزان گوگرد آن تا چند سال گذشته حدود ۱۰ هزار پی‌پی‌ام بود و امروز به کمترین حد ممکن رسیده است.

به گفته صادق‌آبادی، با افزایش سطح تولید نفت‌گاز یورو در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس به روزانه ۱۵ میلیون لیتر (حدود ۴ پی‌پی‌ام) و در پالایشگاه اصفهان به روزانه ۲۰ میلیون لیتر، میزان نفت گاز تولیدی یورو (گوگرد کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام) در کشور به روزانه ۷۳ میلیون لیتر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز