خبرگزاری کار ایران

خروجی سد زاینده‌رود کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۶۰

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه مخزن سد زاینده‌رود به 454 میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: خروجی این سد از روز گذشته کاهش یافته، اما بسته نشده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "حسن ساسانی" با اشاره به پایان دوره آبیاری کشت تابستانه در استان، افزود: حجم آب خروجی از سد زاینده‌رود روند کاهشی داشته و بر اساس مصارف شرب و صنعت تنظیم خواهد شد. توزیع آب کشاورزی در شبکه شرق نیز مطابق برنامه خواهد بود.

وی درخصوص تأمین حقابه تالاب گاوخونی اظهار کرد: خروجی سد رودشتین از روز چهارشنبه دهم مهرماه حدود پنج مترمکعب بر ثانیه به سمت تالاب گاوخونی افزایش پیدا کرده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه سد رودشتین آخرین بند در شرق اصفهان است، افزود: تا زمانی که آب در رودخانه زاینده‌رود است، این آب به سمت تالاب گاوخونی در جریان خواهد بود.

ساسانی ادامه داد: فاصله سد رودشتین تا تالاب گاوخونی حدود  ۱۳۰ کیلومتر است و از آنجایی که مسیر طولانی است و مدت‌ها خشک بوده است نمی‌توان نظری درباره میزان رسیدن آب به تالاب گاوخونی داد.

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: ورودی آب به سد زاینده‌رود  ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن 32 مترمعکب بر ثانیه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز