خبرگزاری کار ایران

تامین مالی 5000 میلیارد تومانی در بورس انرژی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۱۵۱

مدیر عامل بورس انرژی ایران گفت: با پایان موفقیت آمیز عرضه اولیه 600 میلیارد تومانی امروز اوراق سلف موازی استاندارد مبتنی بر نفت خام در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، حجم تامین مالی دولت از این بازار در کمتر از 30 روز گذشته به 5000 میلیارد تومان رسید.

به گزارش ایلنا، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی ایران از پایان موفقیت آمیز مرحله دوم تامین مالی بزرگ دولت از طریق عرضه اولیه 2500 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی خبر داد و گفت:عرضه اولیه 1900 میلیارد تومان از این اوراق در روز چهار شنبه سوم مهر ماه  انجام شد و طی امروز شنبه هفتم مهر ماه سال جاری نیز بخش دیگری از این عرضه اولیه به ارزش 600 میلیارد تومان با موفقیت پایان پذیرفت.

به این ترتیب با انجام این مرحله ، حجم کل تامین مالی دولت از حدود 30 روز قبل تا کنون در بازار مشتقه بورس انرژی ایران به 5000 میلیارد تومان بالغ شده است.

وی با بیان اینکه این اوراق تحت عنوان قرارداد های سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به عموم سرمایه گذاران در بازار مشتقه بورس انرژی ایران عرضه شد، افزود:مجموع قرارداد های سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی که در مرحله دوم منتشر و پذیره نویسی شد، بالغ بر 3 میلیون و 497 هزار و 562 قرارداد است که به قیمت اسمی هر قرارداد 714 هزار و 783 تومان و به روش حراج ناپیوسته عرضه عمومی شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز