خبرگزاری کار ایران

درنشست هم اندیشی مدیران امور حقوقی پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی مطرح شد

مدیریت حقوقی می‌تواند منبع مزیت رقابتی شرکت‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۰۱

اولین نشست هم اندیشی مدیران امور حقوقی شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی به میزبانی شرکت پتروشیمی جم برگزار شد.

به گزارش ایلنا, اولین نشست هم‌اندیشی مدیران امور حقوقی و پیمان‌ها، با حضور بیش از 30 مدیر حقوقی از شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی در محل مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد.
 
محمدرضا سعیدی مدیر عامل پتروشیمی جم در این هم‌اندیشی با مثبت خواندن برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها در راستای همگرایی بیشتر واحدهای صنعتی پتروشیمی گفت: مزیت رقابتی یعنی برتری در کارایی شرکت در مقابله با سایر شرکت‌ها که روش‌های مختلفی برای این برتری وجود دارد.
 
وی با طرح این سوال که آیا فعالیت‌های حقوقی و مدیریت حقوقی می‌تواند مصدر مزیت رقابتی یک شرکت شوند؟ در ادامه گفت: بنده تعریفی از شرکت دارم، شرکت یعنی محل عقد قرارداد؛ در جهان امروز هر شخصی مدیریت عقود و توافقات را بهتر انجام دهد به منافع بیشتری دست می‌یابد.
 
سعیدی با اشاره به دو رویکرد مهم فعال و منفعلانه در حوزه مدیریت امور حقوقی گفت: رویکرد فعال یا همان رویکرد پیشگیرانه، به گونه‌ای امور حقوقی را سامان می‌دهد که جلوگیری از وقوع اختلاف یا جرائم را موجب شود در حالی که رویکرد منفعلانه هنگامی است که پس از وقوع جرائم دست به کار می‌شود.
 
به عبارت دیگر رویکرد فعال که جهت‌گیری پیشگیرانه دارد را می‌توان به بهداشت حقوقی تعبیر نمود.
محمدرضا سعیدی در توضیح عبارت بهداشت حقوقی افزود: بهداشت حقوقی موجب کاهش هزینه‌ها، اثر بخشی بیشتر، کاهش ریسک‌ها و افزایش سرعت و دقت می‌شود.
 
در این راستا اقداماتی چون اعمال تدابیر حقوقی در تنظیم قراردادها، نظارت حقوقی صحیح بر نحوه اجرای قراردادها، تعبیه شرایط داوری کارآمد در قراردادها و تقویت کنترل‌های داخلی از موارد اصلی حوزه امور حقوقی هستند.
 
باید توجه داشت در جهان شبکه‌ای امروز، شرکت‌ها در حال آغاز توسعه و خاتمه رابطه‌ها با شریک‌های تجاری مختلف خود هستند که همه در بستر حقوقی صورت می‌پذیرند، لذا مدیریت قراردادها و مدیریت محیط حقوقی امری راهبردی برای هر شرکتی است. بنابراین شرکتی که این موارد را بهتر مدیریت کند به مزیت رقابتی برتر دست می‌یابد.
 
همچنین در ادامه مصطفی ملکوتی رئیس امورحقوقی پتروشیمی جم با اشاره به اینکه این نشست به میزبانی پتروشیمی جم و با هدف هم افزایی میان واحدهای صنعتی منطقه برگزار شد گفت: این نشست فرصتی مناسب برای آشنایی با یکدیگر و بحث و تبادل نظر در حوزه‌های مختلف امورحقوقی است و همچنین تشکیل دبیرخانه دائمی این نشست در مجتمع پتروشیمی جم امری لازم است.
 
این نشست با بحث پیرامون ایجاد یک تشکل غیر رسمی مشترک و استقرار یک تشکل صنفی حقوقی در صنعت پتروشیمی و انتخاب مجدد پتروشیمی جم به عنوان میزبان نشست دوم در آذر ماه سال جاری به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز