خبرگزاری کار ایران

رهاسازی یک میلیارد و 719 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۷۷۷

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از رهاسازی یک میلیارد و 719 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود جهت آبرسانی به شالیزارهای استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مرتضی میرزائی" در هجدهمین نشست منابع و مصارف آب استان که در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری شیلات گیلان برگزار شد، گفت: حجم فعلی سد سفیدرود 621 میلیون متر مکعب، ورودی آن 19 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن 151 متر مکعب بر ثانیه است.

مجتهدی نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان نیز در این نشست افزود: متوسط بارندگی استان گیلان نسبت به شرایط نرمال بلند مدت 22.7 درصد افزایش داشته و تا کنون 959 میلی‌متر بارش در سطح استان از ابتدای سال زراعی رخ داده که نسبت به سال زراعی گذشته افزایش 76 درصدی را نشان می‌دهد.

جفرودی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در چند نقطه از استان گیلان به‌صورت موردی برداشت برنج انجام شده است، گفت: 93 درصد از مزارع شالیزارهای برنج در مرحله ظهور خوشه و حدود 12 درصد در مرحله رسیدن هستند.

وی افزود: مشکلی از لحاظ تأمین آب شالیزارهای استان در سال زراعی جاری وجود نداشته و فقط به‌دلیل بروز مشکلات در دوره کشت شاهد عدم همزمانی در رشد مزارع برنج هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز