خبرگزاری کار ایران

مصرف برق کشور روند صعودی گرفت/ پیک مصرف در محدوده 56 هزار مگاوات

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۹۸۶

همزمان با افزایش قابل توجه دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف پس از 16 روز دوباره وارد کانال 56 هزار مگاوات شد و تنها حدود 600 مگاوات تا شکستن رکورد اوج مصرف برق در کشور فاصله دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، روز گذشته در ساعت 16:19 دقیقه پیک مصرف برق کشور به 56 هزار و 459 مگاوات رسید که این رقم بیشترین میزان مصرف برق کشور در پیک تابستان امسال بوده است.

روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و 659 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 378 مگاوات مربوط به صادرات و 40 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به یک هزار و 433 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به سه هزار و 799 مگاوات رسیده بود.

بر اساس این گزارش مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت 12 تا 16 تعیین شده است از دور کند کولرهای آبی استفاده و کولرهای گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه 24 تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین‌ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوایل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز