خبرگزاری کار ایران

رهاسازی یک‌میلیارد و 577 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۵۱۶

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از رهاسازی یک میلیارد و 577 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مرتضی میرزایی" در نشست کمیته منابع و مصارف آب استان گیلان که با هدف بررسی وضعیت بیلان سال آبی جاری، پیش‌بینی وضعیت بارشی در داخل حوضه و حوضه آبریز سد سفیدرود برگزار شد، گفت: حجم ذخیره آب سد سفیدرود در حال حاضر 738 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی، ورودی آب سد سفیدرود را 30 متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و افزود: خروجی آب هم اکنون 191 متر مکعب بر ثانیه است.

همچنین در این نشست مجتهدی نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان ضمن ارایه گزارشی از وضعیت بارش استان و حوضه آبریز و پیش‌بینی شرایط آب و هوایی در روزهای آینده گفت: در هفته گذشته بارش خوبی در استان داشتیم و آمارها از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون نیز افزایش 22 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 931 میلی‌متر بارش در گیلان داشته‌ایم.

آذرخش جفرودی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با ارایه گزارشی در خصوص تقویم زراعی گیلان گفت: هم اکنون 50 درصد از مزارع استان گیلان در مرحله ظهور خوشه و حدود 20 درصد از 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری در مرحله خوشه‌دهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز