خبرگزاری کار ایران

آغاز احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع فولاد بوتیای ایرانیان

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۱۵

از صبح امروز احداث خط لوله انتقال گاز ۳۰ اینچ صنایع فولاد بوتیای ایرانیان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خط لوله گاز ۳۰ اینچ باغین-زرند به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر و با فشار ۱۱۵۰ پوند بر اینچ مربع که از حوالی شهر باغین تا کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان با هدف گازرسانی به آن کارخانه احداث می‌شود.

خط لوله مذکور از تاسیسات گازی موجود در منطقه‌ای واقع در غرب شهر کرمان شروع شده و در مجاورت خط لوله ۱۲ اینچ موجود باغین-زرند امتداد یافته و پس از عبور از غرب شهر اختیار آباد و در مجاورت حصار آمادگاه شهید باهنر ادامه می‌یابد، در نهایت در ۴۰ کیلومتری شهر زرند و شمال کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان خاتمه می‌یابد.

انشعاب به قطر ۲۰ اینچ و طول تقریبی ۲۷۵۰ متر جهت گازرسانی به کارخانه مذکور در نظر گرفته شده است.

در این مراسم سعید مومنی مدیر شرکت ملی گازرسانی ایران در مورد این پروژه گفت: این باعث افتخار است که مجموعه گاز تامین‌کننده انرژی صنعت است و امیدواریم کارخانه‌های ما با استفاده از تکنولوژی روز در مصرف انرژی بهره‌وری بالایی داشته باشند. امروزه بیش از 70 درصد انرژی مورد نیاز نیروگاه‌ها،صنایع و بخش خانگی به وسیله گاز تامین می‌شود و این انرژی نقش کلیدی در بهره‌وری صنعت و ایجاد توسعه اقتصادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در روز گذشته تنها 24 میلیون مترمکعب مصرف گاز در بخش فولاد بوده که این هم باعث خوشحالی و هم باعث نگرانی است و امیدواریم این حجم گازرسانی در بخش صنعت موجب ایجاد ارزش افزوده شده و رفاه و توسعه را درپی داشته باشد.

وی گفت: روز یکشنبه ۷۴۹ میلیون مترمکعب در سراسر کشور گازرسانی داشتیم که ۶۴۳ میلیون مترمکعب از آن مربوط به بخش مصارف بوده است.

مومنی با اشاره به مصرف گاز در بخش خانگی گفت: بخشی از میزان گاز کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود و اگر این مصرف به صورت بهینه باشد در بخش تامین انرژی صنعت نگرانی نخواهیم داشت و باید توجه داشت که شدت انرژی در این بخش بالا است و باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم. با توجه به اینکه گاز تامین‌کننده انرژی مورد نظر بخش‌های مختلف صنعت مانند فولاد، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و... است تلاش کنیم تا از این نعمت الهی به نحو احسن استفاده کنیم و با کاهش شدت مصرف انرژی در بخش‌هایی که جنبه گرمایشی دارد، تامین انرژی بخش صنعت را امکانپذیر کنیم.

وی در مورد پروژه احداث خط انتقال گاز سوئینت صنایع فولاد بوتیای ایرانیان گفت: این پروژه یک پروژه شاخص است و بالغ بر بالای 200 میلیارد تومان هزینه داشته است. 40 کیلومتر از این پروژه برای فولاد بوتیا و 40 کیلومتر آن برای فولاد زرند خواهد بود.

همچنین صلواتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این مراسم گفت: ما در دهه فجر  تقریبا برای ۱۶۰۰ صنعت بزرگ و کوچک  در ۳۰۰ روستا و ۲۰ شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با توجه به شرایط تحریمی جای شکر دارد‌.

وی افزود: هزینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها تقریبا ۳۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار داشت: دولت در بحث توسعه گاز‌رسانی به دنبال رفاه، اشتغال زایی، مسایل محیط زیستی است و باید توجه داشت که گاز نقش مهمی در اشتغال مناطق شهری و روستایی دارد.

صلواتی افزود: این پروژه که تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته روزانه ۷۰ هزار مترمکعب مصرف روزانه خواهد داشت و صرفه‌جویی از محل سوخت‌های میان تبدیل می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در منابع ارزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز