خبرگزاری کار ایران

افق‌های روشن در انتظار ذی‌نفعان با افزایش تولید محصولات و درآمد در شرکت پتروشیمی فن آوران

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۰۰۶

در حوزه تولید محصولات علیرغم انجام اورهال۲۶ روزه این واحد در اردیبهشت ماه ، در نه ماهه سال ۱۳۹۷ تولید محصول متانول پتروشیمی فن آوران، ، نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ افزایش چشم گیری داشته است.

به گزارش ایلنا، شرکت پتروشیمی فن آوران ، در شش ماه نخست امسال با تحقق ۹۸۱۰میلیارد ریال درآمد عملیاتی، رشدی معادل ۹۵درصد مدت مشابه سال قبل را به ثبت رساند و سود خالص ۶۴۴۰ میلیارد ریالی شش ماه نخست را از آن خود کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت در ادامه روند رو به رشد تولید و فروش محصولات خود ، میزان ارزش فروش هفت ماهه محصولات خود را تا پایان مهر ماه ۱۳۹۷ به ۱۳،۳۵۴،۷۶۴ میلیون ریال ارتقاء داد که با احتساب فروش ۲،۲۵۶،۷۲۶ میلیون ریالی آبان ماه، این رقم به مجموع ۱۵،۶۱۱،۴۹۰ میلیون ریال در پایان آبان ۱۳۹۷ رسیده است.

پیش‌بینی‌ها با توجه به تولید مستمر هر سه واحد حاکی از افزایش این رقم تا پایان سالجاری است و بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در سامانه کدال فن آوران ، سهم عمده این رقم متعلق به فروش محصول متانول به ارزش ۱۳،۱۹۶،۶۲۱ میلیون ریال تا پایان آبان است و محصولات اسید استیک و منو اکسید کربن به ترتیب با ارزش فروش ۲،۲۸۸،۵۱۵ میلیون ریال و ۱۱۲،۲۷۰ میلیون ریال در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند. شایان ذکر است فروش محصول هیدروژن این شرکت نیز رقم ۱۴،۰۸۴ میلیون ریال ارزش آفرینی در ۸ ماه گذشته از سالجاری را حاکیست و در مجموع، سبد فروش محصولات تولیدی فن آوران، تحقق رقم۱۵۶۱ میلیارد ریالی را برای این شرکت به همراه داشته است.

در حوزه تولید محصولات علیرغم انجام اورهال۲۶ روزه این واحد در اردیبهشت ماه ، در نه ماهه سال ۱۳۹۷ تولید محصول متانول پتروشیمی فن آوران، ، نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ افزایش چشم گیری داشته است. تا جایی که تولید این محصول از مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ درصد و نسبت به برنامه مصوب ماهیانه ۲ درصد  بالاتر رفته است.

در طی سال جاری ، حداکثر رکورد تولید روزانه متانول به مقدار ۳۰۵۲ تن بالاتر از ظرفیت اسمی در آبانماه و همچنین حداکثر رکورد تولید ماهیانه در مرداد ماه ۹۷ به مقدار ۸۸۲۳۵ تن به دست آمده است.

افزایش تولید اسید استیک در نه ماهه سال ۹۷ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۸ درصد بالاتر بوده است.

افزایش تولید منواکسیدکربن در نه ماه ۱۳۹۷، زمینه ارتقای میزان ارسال منو اکسید کربن به پتروشیمی کارون را فراهم ساخته است بنحوی که پتروشیمی فن آوران نسبت به کل سال ۹۶ حدود ۲۲ درصدافزایش ارسال منواکسید کربن را به شرکت پتروشیمی کارون شاهد است.

برآیند عملکرد و انطباق و عبور آن از برنامه های مدون مد نظر در سال ۱۳۹۷ در این شرکت حاکی از استمرار روند روبه رشد پیش رو است که چشم انداز و افقی روشن را برای آحاد ذینفعان این شرکت مجسم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز