خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از اضافه برداشت 34 میلیون متر مکعب آب در سمنان

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۴۲

فرماندار شهرستان سمنان از جلوگیری بیش از 34.5 میلیون مترمکعب برداشت آب چاه در سطح شهرستان سمنان پس از نصب کنتورهای هوشمند خبر داد.

به‌گزارش ایلنا به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدعباس دانایی" در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سمنان با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور در خصوص تدوین الگوی کشت با توجه به شرایط محیط از تهیه الگوی کشت کشاورزی در سطح شهرستان سمنان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد آب های شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود، از تاثیر کنتورهای هوشمند در مصرف بهینه و کنترل شده آب در بخش کشاورزی، تاکید کرد.

فرماندار سمنان اضافه کرد: برنامه ریزی جهت اصلاح روش‌های آبیاری در خصوص حذف روش‌های سنتی و ترویج روش‌های آبیاری تحت فشار و افزایش راندمان انتقال و توزیع آب از طریق بهینه سازی خطوط انتقال و توزیع آب، برنامه‌ریزی جهت اصلاح الگوی کشت منطقه و ترویج روش‌های کم آبیاری از دیگر وظایف شورای حفاظت منابع آب در شهرستان سمنان است.

مدیرمنابع آب شهرستان سمنان نیز در این جلسه بر نتایج خوب و مثبت نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های کشاورزی سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: در این حوزه و با همکاری خوب بهره برداران آب کشاورزی، عملکرد بسیار خوب بوده است و در نیمه دوم سال کاهش اضافه برداشت از منابع آبی شهرستان سمنان را به دنبال داشته است.

احسانی افزود: در محدوده مطالعاتی شهرستان سمنان شامل شهر سمنان، روستاهای اطراف سمنان و همچنین مهدیشهر و درجزین تعداد 102 کنتور هوشمند برای چاه‌های کشاورزی نصب شده است.

وی همچنین در خصوص چاه‌های غیرمجاز این شهرستان نیز گفت: همه چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرستان سمنان شناسایی شدند و پس از شناسایی با دستور قضایی مسدود شدند و تقریباً تمامی چاه‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز