خبرگزاری کار ایران

رئیس پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران خواستار شد:

لزوم واکاوی راهکارهای نوین پیشرفت صنعت تجدیدپذیرها در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۱۱۲

رئیس پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران خواستار واکاوی راهکارهای نوین برای پیشرفت هر چه سریعتر صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمد دورعلی با تاکید بر اینکه انرژی‌های بادی در کشور ما در مقایسه با دنیا فعالیت و دستاورد چشمگیری نداشته است، گفت: شرایط بعد از تحریم‌ها موقعیت‌های مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کرده است و باید از این موقعیت ویژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده حداکثری داشته باشیم.
وی بر لزوم واکاوی راهکارهای نوین برای پیشرفت هر چه سریعتر صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور تاکید کرد و افزود: در طی چهار سال اخیر هر ساله در دنیا حدود 60 هزار مگاوات انرژی بادی نصب شده است که این حجم از انرژی شامل 30 هزار توربین و به تعبیری منجر به نصب روزانه 100 توربین در دنیا شده است. در این بین 50 توربین مربوط به کشور چین و مناطقی از آسیا، 20 توربین مربوط به اروپا و 30 توربین نیز مربوط به کشورهای آمریکایی شمالی و سایر نقاط دنیا است.
رئیس پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران با تاکید بر اینکه این صنعت در دنیا به خوبی در حال رشد است، خاطرنشان کرد: بررسی اعداد و ارقام ارائه شده حاکی از آن است که سهم ما از توربین های بادی در طی پنج سال اخیر تنها نصب دو توربین در سال بوده است.
دورعلی با اشاره به اینکه براساس قانون برنامه ششم توسعه بایستی به سهم پنج هزار مگاواتی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دست پیدا کنیم، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف سهم کشور ما در قبل نصب توربین های بادی به دو توربین در سال رسیده است البته گوشزد کردن این آمار به جهت ایجاد دلسردی نیست بلکه در پی ایجاد حرکت در بخش‌های مرتبط با این مقوله هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سوالی که در این بین مطرح است این است که آیا ما به صرف اینکه دارای منابع متعدد نفت و گاز هستیم نباید به سراغ تجدیدپذیرها برویم؟ به فر  ض فراوانی این دو منبع انرژی در کشور باید به این نکته توجه کنیم که در آینده با سخت گیری‌های که برای گسترش آلودگی وجود دارد ممکن است انرژی نفت و گاز در دست ما بماند و نتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.
رئیس پنجمین کنفرانس انرژی بادی ایران تصریح کرد: آیا انگیزه‌های دیگری برای رفتن به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر وجود ندارد؟ آیا پدافند غیرعامل و حفظ حداقلی تولید انرژی کشور در شرایط بحرانی انگیزه خوبی برای حرکت در این مسیر نیست؟ به هر حال امیدواریم در دولت دوازدهم به این مهم هر چه بیشتر از گذشته پرداخت شود.
دورعلی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری چهار میزگرد تخصصی در طول برگزاری پنجمین کنفرانس انرژی‌های بادی ایران، گفت: پس از ارزیابی های صورت گرفته در این همایش 18 مقاله برای ارائه شفاهی و 32 مقاله نیز برای ارائه پستری پذیرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز