خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره فناوری اطلاعات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛

استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در صنعت نفت گچساران

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۹۴۰

رئیس اداره فناوری و اطلاعات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در این شرکت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، عطا برزگر، رئیس اداره فناوری اطلاعات در این خصوص اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در راستای تبعیت کامل از قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات در کشور با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان، اقدام به استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با جلسات و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در حال پیاده سازی این سیستم هستیم، بیان کرد: هدف اصلی از ایجاد این سیستم ، محافظت از دارایی هایی اطلاعاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و فراهم کردن محیط امن دسترسی به اطلاعات و بهره برداری ایمن از امکانات سیستم های اطلاعاتی در سطح شرکت است .

برزگر با اشاره به ویژگی و حساسیت اداره فناوری اطلاعات در صنعت نفت، گفت : این اداره باتوجه به زمینه فعالیت خود و ارزش بالای اطلاعات تولید شده وظیفه ویژه ای در زمینه رعایت اصول امنیت اطلاعات بر عهده دارد.

وی تصریح کرد : بر این اساس کارشناسان اداره فناوری اطلاعات به دنبال اجرا و پیاده سازی سیستمی بودند تا اصول امنیت اطلاعات را در زمینه حفظ ، توزیع مناسب ، بروز رسانی و توسعه اطلاعات به صورت کامل و مؤثر رعایت و اجرا نمایند و از صحت دقت و دسترسی به موقع به اطلاعات برای کاربران مجاز ، اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات نفت گچساران خاظر نشان کرد : در این راستا استاندارد بین المللی ISO/IEC.۲۷۰۰۱:۲۰۱۳ و همچنین سند راهبردی افتا ، به عنوان الگویی برای استقرار و تبعیت از سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) مورد استفاده قرار می گیرد و تمامی دستورالعمل هایی که در این خصوص تدوین می شود برای تمامی پرسنل لازم الاجرا خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز