خبرگزاری کار ایران

در سفر وزیر نیرو به استان مازندران صورت گرفت؛

آغاز عملیات آبرسانی به سوادکوه و ۱۴ روستای لفور از سد البرز

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۲۴۰

عملیات اجرای مجتمع آبرسانی به سوادکوه شامل سه شهر و ۱۴ روستای منطقه لفور از سد البرز در سفر دیروز وزیر نیرو به استان مازندران به آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمدابراهیم یخکشی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران در آیین کلنگ زنی طرح مجتمع آبرسانی به سوادکوه از سد البرز اظهار داشت: در طرح جامع آب شرب استان کل شهرها و روستاهای استان به ۹ مجتمع آبرسانی شهری و روستایی تفکیک و برنامه ریزی شده و آبرسانی به شهرهای سوادکوه (شهرستان های سوادکوه شمالی و سوادکوه شامل سه شهر و ۲۴ روستا ) با جمعیتی بالغ بر ۵۶ هزار نفر یکی از مجتمع های 9 گانه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان مازندران است.

وی میزان آب اختصاص داده شده به طرح آبرسانی سوادکوه را ۲۷۰ لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: خط انتقال به طول حدود ۴۲ کیلومتر، مخازن جمعاً ۱۷۷ هزار متر مکعب، تصفیه خانه به ظرفیت ۲۷۰  لیتر در ثانیه از مشخصات طرح است و برای آن ۸۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده  است.

یخکشی با بیان اینکه پروژه کلنگ زنی فاز اول عملیات اجرایی طرح شامل خط انتقال به طول  ۲۱ کیلومتر انجام می شود، گفت: برای این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و در مدت ۲۱ ماه اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران درباره مشخصات طرح آبرسانی به مجتمع روستایی منطقه لفور شامل ۱۴ روستا نیز گفت: این طرح با هدف تأمین آب ۱۴ روستا واقع در حاشیه سد البرز با جمعیت ۱۰ هزار نفر اجرا می شود و میزان آب اختصاص داده شده، ۳۰ لیتر در ثانیه و اجرای طرح شامل خط انتقال به طول ۴۸ کیلومتر با اقطار ۶۳ تا ۲۲۵ میلی متر، مخزن به تعداد ۱۵ باب و با حجم سه هزار و۳۵۰ مترمکعب،ایستگاه پمپاژ به تعداد ۱۸ دستگاه،تصفیه خانه به ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه است.

وی کل هزینه اولیه طرح حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و مدت اجرای آن را ۲۴ ماه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز