خبرگزاری کار ایران

کاهش هزینه حامل‌های انرژی در آبفای خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۴۳۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از کاهش هزینه حامل‌های انرژی به میزان 2 درصد نسبت به سال قبل در این شرکت خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "حسین اسماعیلیان" در کارگاه آموزشی ایمنی در تاسیسات برق که با حضور کارشناسان واحدهای بهره‌برداری شرکت‌های تبصره دو و امورهای تابعه برگزار شد، اعلام کرد: در نتیجه این کاهش میزان مصرف انرژی بابت تولید هر متر مکعب آب به کمتر از یک کیلو وات رسیده و این در حالی است که هر سال تعداد ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال و عمق چاه‌ها افزایش می‌یابد.

وی عملکرد حوزه انرژی شرکت را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: گزارش مربوط به اطلاعات این بخش هر سال به تائید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌رسد.

وی تاکید سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری را خاطر نشان کرد و یکی از مؤلفه‌های این بخش را مصرف انرژی دانست.

به گفته وی چند اقدام از برنامه 110 گانه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سال جاری به مبحث انرژی اختصاص یافته است که یکی استقرار سیستم استاندارد انرژی و دیگری استفاده از پنل‌های خورشیدی است.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی به منزله پایان کار نیست خواستار مهندسی مجدد منابع تولید و تقویت هر چه بیشتر نگاه مهندسی به مقوله انرژی شد.

اسماعیلیان گفت: با یک اقدام مهندسی مجدد درطرقبه که شهری مواجه با تنش آبی است ظرفیت تأمین و انتقال آب این شهر در سال جاری 25 درصد افزایش یافت در حالیکه گمان می‌شد تاسیسات این امور در شرایط بهره وری حداکثری قرار دارد.

اسماعیلیان دو تکلیف سازمانی و تکلیف شرعی را برای بخش انرژی تعریف و بر تلاش هر چه بیشتر در جهت کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و ارتقای شاخص‌های مرتبط با انرژی تاکید کرد و گفت: این مهم هر سال در برنامه‌ها و اهداف شرکت گنجانده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز