خبرگزاری کار ایران

تاکید مدیرعامل نفت پاسارگاد بر همدلی و اتحاد تولیدکنندگان/ از ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه قیر استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۰۳۶

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با اشاره به معضل ورود مواد اولیه بی‌کیفیت به کشور از عراق گفت: یکی از مشکلات فعلی ما تولیدکنندگان، بهای تمام شده بالا برای تولید قیر با کیفیت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل نفت پاسارگاد ، مسعود اسفندیار با حضور در غرفه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران به سوالات خبرنگاری درباره موضوع قیرهای بی‌کیفیت وارداتی پاسخ داد.

 وی اضافه کرد: برخی شرکت‌ها برای پایین آوردن هزینه تولید از  مواد اولیه بی‌کیفیت استفاده می‌کنند که این امر باعث پایین آمدن کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

اسفندیار اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر این موضوع ما با معضل ورود قیر بی‌کیفیت از عراق نیز مواجه هستیم که برای تولیدکنندگان اصلی قیر، مشکلاتی را ایجاد کرده و این واردات قدرت رقابت را پایین می‌آورد چرا که قیر عراق با قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود.

مدیر عامل نفت پاسارگاد تصریح کرد: از طرفی این محصولات، کیفیت پایین‌تری دارند و ورود قیر بی‌کیفیت علاوه بر اینکه به تولیدکننده های داخلی آسیب می‌زند، در زمان استفاده باعث پایین آمدن کیفیت آسفالت می‌شود و امنیت جاده‌ها را نیز به مخاطره می‌اندازد.   

اسفندیار گفت: تا زمانی که شرکت‌های تولیدکننده همت نکنند و با هم همکاری مستمر نداشته باشند، این مشکل حل نخواهد شد و باید اتحادیه و انجمن و شرکت‌های تولیدکننده کنار هم قرار بگیرند چرا که با این روند حال حاضر، تا چند وقت دیگر تولیدکننده خارجی یا واردکننده برای بازار قیر ما تصمیم خواهد گرفت چرا که در بازار کسی می‌تواند قیمت‌گذاری کند، که سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشد.

اسفندیار همچنین تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی باید با هم همراه شوند و قیر با کیفیت و قیمت مناسب در کشور عرضه کنند تا کسی به سمت قیرهای خارجی نرود. 

وی در پاسخ به سوالی درباره عرضه وکیوم باتوم در بورس گفت: معضل بعدی ما عرضه و شیوه قیمت گذاری وکیوم باتوم در بورس است و ما برای تولید قیر باید خوراک اولیه را از بورس تهیه کنیم اما نوع قیمت گذاری در بورس برای شرکت‌های بزرگی مثل نفت پاسارگاد مناسب نیست. 

مدیر عامل نفت پاسارگاد ادامه داد: ما در ابعاد چند هزار تن خرید از بورس داریم اما یک شرکت فقط با هزار تن قیمت را در بورس جوری بالا می‌برد که برای ما عادلانه نیست یعنی برای شرکتی مثل ما که با ۶ کارخانه فعال قیرسازی می‌کند با کسی که فقط هزار تن خرید دارد، نباید قیمت خوراک یکسان باشد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد افزود: وقتی هزینه‌های تولید بالا می‌رود ما تولیدکنندگان باید یا تولید را متوقف کنیم یا با استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت هزینه را پایین بیاوریم که پاسارگاد هرگز کیفیت قیر خود را کم نمی‌کند.

وی بیان کرد: باید از شرکت‌های داخلی حمایت شود تا تولید متوقف نشود و کیفیت محصولات نیز  پایین نیاید.

اسفندیار در پایان گفت: انجمن و اتحادیه و خود شرکت‌ها باید دست به دست هم بدهند و جلوی این مشکل را بگیرند و امروز روز اختلاف نیست که هرکسی مسیر خود را برود و باید به عنوان یک تولیدکننده ایرانی شعار سال مقام معظم رهبری را با رویکرد تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان چراغ راه قرار بدهیم و سعی کنیم با وارد کردن شیوه‌های نوین و دانش بنیان هزینه‌های تمام شده را پایین بیاوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز