خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور؛

پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم وارد مدار تولید و بهره برداری رسمی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۱۴

پالایشگاه 35 هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین قشم با حضور آیت الله رئیسی، رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسمی رسید .

به گزارش ایلنا، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش خام فروشی نفت، در سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"  امروز 24 دی ماه، پالایشگاه 35 هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین قشم در گروه گسترش انرژی پاسارگاد و با حضور آیت الله رئیسی، رییس جمهوری افتتاح و به بهره برداری رسمی رسید . 

این پالایشگاه هم اکنون به ظرفیت کامل تولید رسیده که از مزایای آن می توان به، تضمین برداشت از پارس جنوبی، اشتغالزایی، تولید محصولات با کیفیت بالا و  کمک به ارتقای صادرات فراورده از جمله قیر کشور اشاره کرد. 

گفتنی است تاکنون گروه گسترش انرژی پاسارگاد در منطقه آزاد قشم بابت احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین پاسارگاد قشم با ظرفیت 35 هزار بشکه در روز، نیروگاه 500 مگاواتی برق و همچنین سه پست اسکه صادراتی به ظرفیت 15 میلیون تن در سال بیش از 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است؛ همچنین ظرفیت صادراتی سالانه بیش از 6 میلیارد دلاری از جمله نتایج زیرساختهای ایجاد شده در این منطقه به شمار می رود . 

 با بهره برداری از این واحد تولیدی ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و  بیش از ۱۰۰۰ نفر بصورت غیرمسقیم در این پالایشگاه اشتغال می یابند.

همچنین آیین کلنگ‌زنی فاز دوم این پالایشگاه دیروز و با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و سردار محمد  در جریان چهاردهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان برگزار  شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز