خبرگزاری کار ایران

با همت شرکت سرمایه گذاری غدیر؛

نیروگاه خورشیدی ١٠ مگاواتی غدیر کوشک افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۱۱

نیروگاه خورشیدی ١٠ مگاواتی غدیر کوشک با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، جمعی از مسئولین استان یزد و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر به صورت ویدئو کنفرانس، 27 مهرماه افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، پروژه نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک ١٠ مگاواتی غدیر کوشک،نسبت به پروژه‌های مشابه دارای تجهیزات خورشیدی با کیفیت بالاتری بوده و در عین حال هزینه سرمایه‌گذاری آن نسبت به دیگر پروژه‌ها کمتر است و در ضمن مدت اجرای پروژه تنها در حدود ٦ ماه بوده که در نوع خود در کشور بی‌سابقه است. 

بر اساس این گزارش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) نیز در این مراسم عنوان کرد: مناطق آفتابی به دلایل فنی که بسیاری از شما بهتر از من اطلاع دارید یک حسنه حساب می‌شود و بنده شخصا به بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در کشور به دلایل مختلف علاقه مند هستم. 

امیر دکتر نجفی‌پور با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت برق و انرژی غدیر بافق گفت: توضیحات جناب آقای معصومی درباره آنچه که در این پروژه اتفاق افتاده است قابل تقدیر است و انتظار داریم با همراهی شرکت سرمایه گذاری غدیر پروژه 800 مگاواتی هم انشااله اجرا شود. 

وی به صحبت‌های وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: از قول جناب محرابیان وزیر محترم نیرو شنیده بودم که ایشان قصد دارند از تولید و توسعه برق خورشیدی حمایت کنند که این برای بنده باعث خرسندی است که بتوانیم برای کشورمان و صاحبان سرمایه طبق گفته‌های مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر کار جدی و موفقی انجام دهیم. 

وی تاکید کرد: در سیزده سالی که با این مجموعه آشنایی دارم، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر امروز با سال‌های گذشته اصلا قابل قیاس نیست و جناب دکتر امیر عباس حسینی که از مفاخر مدیریتی کشور هستند هلدینگ غدیر را در بخش‌های بهره‌وری، بازده سرمایه، شفافیت، مبارزه با فساد و توسعه به یک هلدینگ متفاوت تبدیل کردند که جا دارد به ایشان و همکارانشان خداقوت و دست مریزاد بگویم و نیز از مسئولین استانی و کشوری که از این پروژه حمایت کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم هر روز بیش از پیش شاهد توسعه، رفاه، آرامش و احساس امنیت در کشور عزیزمان باشیم.

بر اساس این گزارش امیر عباس حسینی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک بافق گفت: استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در 50 سال آینده به عنوان یکی از موضوعات مهم و استراتژیک مورد توجه است و سهم انرژی خورشیدی در کشوری چون ایران اسلامی که بیش از 300 روز آفتابی دارد بدین معنی است که توجه به تامین برق از حوزه خورشیدی دارای اولویت است. 

وی ادامه داد: وزیر محترم نیرو هدف‌گذاری 10 هزار مگاواتی از انرژی‌های تجدیدپذیر با محوریت خورشیدی در 4 سال آینده را به عنوان هدف کلان وزارت نیرو مطرح کردند و ما هم در غدیر آمادگی سرمایه‌گذاری جهت احداث ٨٠٠ مگاوات نیروگاه خورشیدی را در ٤ سال آینده خواهیم داشت. 

مدیرعامل غدیر با اشاره به سهامداران این شرکت بیان کرد: سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری غدیر عمدتا بازنشستگان نیروهای مسلح هستند که زحماتی که این عزیزان در طول ۴ سال گذشته در دوران جنگ و در دفاع از کیان این کشور کشیدند بر کسی پوشیده نیست بنابراین وظیفه ما در حوزه سرمایه‌گذاری غدیر این است که به نحوی سرمایه‌گذاری کنیم که برای سهام‌داران بازدهی مناسبی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز