خبرگزاری کار ایران

ظرفیت نیروگاه‌های هرمزگان به 4400 مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۹۰۶

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، گفت: با به مدار آمدن واحد دوم گازی نیروگاه هنگام، ظرفیت نیروگاه‌های استان هرمزگان به بیش از چهار هزار و 400 مگاوات خواهد رسید که حدود یک هزار و 850 مگاوات آن طی دولت تدبیر و امید وارد مدار شده است.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "همایون حائری" همزمان با دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و در آئین افتتاح واحد گازی نیروگاه هنگام استان هرمزگان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور صورت گرفت، اظهار کرد: این نیروگاه دارای دو واحد گازی پیشرفته کلاس اف هر یک به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار 292 مگاواتی مجموعا به ظرفیت 906 مگاوات بوده که از طریق یک پست برق پیشرفته GIS به شبکه برق کشور متصل است.

وی ادامه داد: هر یک از توربین‌های گازی این نیروگاه دارای راندمان 40 درصدی است که با اضافه شدن بخش بخار، راندمان کل نیروگاه به 58 درصد خواهد رسید. برای هر واحد گازی سه هزار میلیارد تومان و برای کل نیروگاه 13 هزار میلیارد تومان توسط دولت سرمایه‌گذاری خواهد شد.

حائری تاکید کرد: امروز با دستور رئیس‌جمهور ضمن افتتاح و بهره‌برداری تجاری از واحد گازی شماره یک نیروگاه هنگام، عملیات راه‌اندازی واحد دوم گازی مجموعه نیز آغاز خواهد شد تا در تیرماه امسال تولید این واحد نیز به شبکه برق کشور تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه امروز کلنگ ساخت واحد بخار 292 مگاواتی نیروگاه هنگام به زمین زده خواهد شد، ادامه داد: با ریل گذاری صورت گرفته بخش بخار نیروگاه قشم غدیر، نیروگاه بخاری سیریک، سیکل ترکیبی پاسارگارد و واحدهای نیروگاهی جاسک و کیش به ظرفیت بیش از دو هزار و 700 مگاوات در مراحل ساخت و پیشبرد هستند که طی سالیان پیشرو به شبکه برق کشور متصل خواهند شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: مراحل گازرسانی به نیروگاه هنگام طی هفته جاری به اتمام رسیده و پس از این واحدهای گازی نیروگاه با سوخت گاز طبیعی بهره‌برداری خواهند شد.

حائری در پایان گفت: از اهداف این نیروگاه تامین بخشی از نیاز شبکه برق کشور و استان هرمزگان، تامین برق صنایع استان، انتقال دانش فنی و ساخت داخل تجهیزات نیروگاه‌های راندمان بالا، اشتغال‌زایی و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران، سازندگان و مشاوران داخلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز