خبرگزاری کار ایران

سودآوری هنگفت پتروشیمی غدیر با افزایش نرخ فروش

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۸۴۷

شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۸۹ با نیمی از ظرفیت اسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در کنار پتروشیمی اروند، بندر امام تامین کننده پی‌وی‌سی کشور شد و در سال ۱۳۹۷ در فرابورس با نماد شغدیر پذیرفته شد و سهامدار عمده این شرکت نماد تاپیکو است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی غدیر ، درآمد اصلی این شرکت از تولید و فروش محصول پی‌وی‌سی است که ۲۰ درصد از آن صادرات می‌شود و ۸۰ درصد از فروش آن داخلی است.

کلیه فروش‌های داخلی شرکت از طریق بورس کالا و بر اساس نرخ پایه بورس کالا و درصد رقابت و نرخ فروش محصولات صادراتی بر مبنای قیمت‌های جهانی و بر اساس نرخ فوب خلیج فارس است. سود و زیان خالص شرکت در صورت‌های مالی ۹ ماهه ۹۹ نسبت به ۹ ماهه ۹۸ حدود ۳۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است که از محل فعالیت‌های عملیاتی شرکت بوده منتها این افزایش سود ناشی از افزایش مقداری فروش نبوده و ناشی از افزایش نرخ فروش بوده است.

نکته مثبت در این شرکت افزایش حاشیه سود ناخالص یعنی کاهش بهای تمام شده نسبت به فروش بوده که حاشیه سود ناخالص در سال ۹۸، حدود ۳۰ درصد و در سال ۹۹ به ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است. شرکت شغدیر ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن پی‌وی‌سی را دارد و سهم آن از بازار داخلی حدود ۱۸ درصد است. پیش‌بینی می‌شود شرکت در آینده ۶۰ هزار تن از محصولات خود را صادر کند که عمده این صادرات به عراق، افغانستان و پاکستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز