خبرگزاری کار ایران

بهبود عملیات تعمیراتی و تولید در پتروشیمی جم؛ با طراحی جدید تیپ برنرهای کوره‌های گازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۰۶۱۵

با طراحی جدید تیپ برنر های کوره های گازی، پتروشیمی جم ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت تیپ برنرها، موفق به بهبود عملیات تعمیراتی و تولید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اکبر بوالحسنی، رئیس پژوهش واحدهای فرآیندی و الفینی شرکت پتروشیمی جم ، با انجام بازرسی های مداوم، ایرادها و اشکالات فنی کوره های گازی الفین که بصورت مستمر و تکرار پذیر بودند شناسایی و با ایجاد کارگروه تخصصی ، مطالعاتی بر دلایل شکل گیری و راهکارهای رفع آنها صورت گرفت.

رئیس پژوهش واحدهای فرآیندی و الفینی پتروشیمی جم با اشاره به اینکه از تابستان 1394 مطالعات اولیه بر روی شبیهسازی کوره و تغییر در طراحی اولیه تیپ برنرهای واحد الفین آغاز شد، گفت: پس از تغییر طراحی ها و نهایی شدن نتایج شبیه سازی، با مشارکت سازندگان ایرانی، ساخت تیپ برنرهای جدید آغاز و برای نخستین بار در پائیز سال 97 به کارگیری آن ها در این واحد با هدف رفع گلوگاه های تولید و مشکلات فرآیندی و تعمیراتی انجام شد.

وی افزود : پس از انجام تعمیرات اساسی، از اسفند ماه 1397 پایش داده ها و تست های لازم انجام شد و تا خرداد سال 1398 ادامه پیدا کرد. که پس از بررسی داده ها، صحت و موفقیت اهداف پروژه تعریف شده در مقیاس صنعتی محقق شد و در یک بازه چهار ساله این ایده ، تجاری سازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بوالحسنی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، ضمن رفع قسمتی از گلوگاه های تولید واحد الفین پتروشیمی جم، مواردی همچون دستیابی به دانش طراحی و ساخت تیپ برنرها ، کاهش ریسک تولید، افزایش راندمان حرارتی و بهبود مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش مشکلات تعمیراتی و افزایش بیش از یک هزار و 260 تنی اتیلن و 50 تنی پروپیلن نیز محقق شد.

با طراحی جدید تیپ برنر کوره های گازی، ضمن کاهش چشمگیر در تخریب تیپ برنرهای جانبی و عایق کوره های گازی، بهبود مناسبی در برخی پارامتر های فرایندی و تولید کوره های گازی (Refractory) دیواره پتروشیمی جم صورت پذیرفته و برآورد سود حاصل از این دستاورد رقمی بالغ بر 600 هزار یورو در سال به ازای هر کوره گازی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز