خبرگزاری کار ایران

مونسان در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های گردشگری تأکید کرد:

گردشگری با سرعت مناسب به وضعیت قبل از کرونا بازمی‌گردد/ تلاش برای بازگشایی مرزها از تیرماه

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۹۸۴

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، گردشگری با سرعت مناسب به وضعیت قبل از کرونا بازمی‌گردد.

به‌ گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های صنعت گردشگری که با حضور جمعی از مدیران این وزارتخانه، معاون گردشگری کشور، مدیران کل معاونت گردشگری، نمایندگانی از بخش خصوصی و مدیران تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این که به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور فراهم شود، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز شود.

او در این نشست با قدردانی از همکاری‌های وزارت بهداشت، ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالان صنعت گردشگری و نیز مردم و گردشگران، عنوان کرد: از چند هفته پیش که پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی هتل‌ها ابلاغ شد و با شروع دو تعطیلی در خردادماه و آغاز سفرهای داخلی شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی و نیز گردشگران و مسافران در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم که شرایط مساعد سفر را فراهم کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در حال حاضر تمام بخش‌های گردشگری غیر از آب‌درمانی‌ها خدمات خود را به گردشگران ارائه می‌دهند و با توجه به این که بسیاری از کشورهای منطقه از ماه آینده فعالیت‌های خود در حوزه گردشگری خارجی را آغاز خواهند کرد، ما نیز سعی می‌کنیم این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و تلاش می‌کنیم از تیرماه، شاهد حضور گردشگران خارجی باشیم.

او در ادامه با اشاره به گزارش اتحادیه اروپا درباره اقدامات ایران در خصوص مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در این گزارش اقدامات ایران مثبت اعلام شده که این خبر خوب برای گردشگری نیز به حساب می‌آید و می‌تواند تصویر مناسبی از ایران به گردشگران خارجی ارائه دهد تا آن‌ها نیز ایران را به‌عنوان کشوری که آلوده نیست برای سفر انتخاب کنند.

 مونسان در ادامه گفت: برای تحریک سفر و رونق مجدد صنعت گردشگری نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای کلانی هستیم تا تصویری مناسب از وضعیت گردشگری ایران به دنیا ارائه دهیم.

او افزود: به‌عنوان مثال سفر اینفلوئنسرها به ایران می‌تواند یک پیام خوب به دنیا درباره شرایط مطلوب بهداشتی در ایران باشد. کما این که تصویری که اکنون در دنیا از ایران وجود دارد این است که ما را کشوری موفق در کنترل و مهار کرونا معرفی کرده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: باید برنامه‌ریزی‌های خود را تقویت کرده و علاوه بر بررسی وضعیت بازارهایی که در گذشته در حوزه گردشگری بین‌المللی وجود داشت، بازارهای جدید را نیز شناسایی کنیم.

ثبت نام 7200 واحد گردشگری برای دریافت تسهیلات حمایتی

ولی تیموری (معاون گردشگری کشور) نیز در این نشست در سخنانی گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشت صنعت گردشگری به وضعیت قبل از کرونا آغاز شده و به زودی شاهد رونق مجد صنعت گردشگری داخلی و خارجی هستیم.

او افزود: با شیوع کرونا بخش‌هایی از صنعت گردشگری دچار آسیب شدند که دولت بسته‌های حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفت و تا کنون 7200 واحد گردشگری برای دریافت تسهیلات با نرخ 12 درصد ثبت نام کرده‌اند.

تیموری خاطرنشان کرد: برای بازگشت به دوران قبل از کرونا و رونق مجدد صنعت گردشگری در پساکرونا نیازمند همکاری تمام بخش‌ها و از جمله تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری و نیز همکاری گردشگران و مسافران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هسیتم.

در این نشست همچنین تعدادی از نمایندگان و مدیران تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری نظرات و پیشنهادهای خود را در حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز