خبرگزاری کار ایران

فریدون صدیقی در کنار همسرش به خاک سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۸۸۶

صبح امروز پیکر فریدن صدیقی بنابر درخواست خود او در کنار قبر همسرش در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد طالبی (معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران) با اعلام خبر درگذشت فریدون صدیقی (هنرمند مجسمه ساز و فرزند استاد ابوالحسن صدیقی (پدر مجسمه سازی معاصر ایران) گفت: این هنرمند شامگاه گذشته (14 اردیبهشت) بر اثر ایست قلبی و کهولت سن در منزل خود درگذشت.

او با اشاره به آن که خانواده صدیقی به دلیل شیوع ویروس کرونا ترجیح دادند بدون برگزاری مراسمی خاص پیکر فریدون صدیقی را به خاک بسپارند، گفت: بنابر درخواست فریدون صدیقی پیکر او در کنار قبر همسرش در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد و در قطعه هنرمندان نیست.

طالبی در خصوص برگزاری مراسم یادبود برای فریدون صدیقی نیز گفت: با صحبتی که با رامین صدیقی (فرزند فریدون صدیقی) انجام شد، قرار است به زودی مراسمی یا به صورت آنلاین یا با حضور علاقمندان و با همکاری انجمن مجسمه‌سازان برگزار شود. برگزاری این مراسم متعاقبا اعلام خواهد شد.

صدیقی ۳۰خرداد ۱۳۱۵ متولد شد و تحصیلات آکادمیک مجسمه‌سازی و مرمت مجسمه را در آکادمی هنر اتریش آموخت و سپس در گارگاه پدرش در رم، به عنوان دستیار او به کار پرداخت.

از آثار مهم فریدون صدیقی می‌توان به نماد میدان انقلاب اشاره کرد که در سال ۶۱ ساخته و نصب شد. ایرج اسکندری هنرمند نقاش و مجسمه ساز این نماد را طراحی کرد و صدیقی، آن را ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز