خبرگزاری کار ایران

سه گروه در بخش کودک جشنواره موسیقی فجر حضور دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۴۴

در بخش کودک و نوجوان سی‌امین دوره جشنواره، گروه پارس به سرپرستی ناصر نظر، ارف به سرپرستی مسعود نظر و آموزشگاه موسیقی ودا به سرپرستی سودابه سالم هنرنمایی می​کنند.

بخش کودک سی‌امین جشنواره موسیقی فجر با حضور سه گروه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ گروه‌های شرکت کننده در جشنواره در قالب بخش‌های استعدادهای درخشان، بین‌الملل، بانوان، نسلی دیگر، نواحی، رقابتی و کودک به صحنه می‌روند.

در بخش کودک و نوجوان سی‌امین دوره جشنواره، گروه پارس به سرپرستی ناصر نظر، ارف به سرپرستی مسعود نظر و آموزشگاه موسیقی ودا به سرپرستی سودابه سالم هنرنمایی می​کنند.

گروه آموزشگاه موسیقی ودا روز ۲۸ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در ایوان شمس به صحنه می‌رود. سرپرستی این گروه را سودابه سالم بر عهده دارد که یکی از بهترین‌های عرصه موسیقی کودک است. سودابه سالم بهمن ماه ۱۳۳۳ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل هنرستان ملی و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته موسیقی است که بنای آموزش موسیقی به کودکان ایران بر اساس عناصر موسیقی بومی گذاشته است.

گروه موسیقی پارس ۲۹ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در ایوان شمس به صحنه می‌رود. سرپرستی این گروه را ناصر نظر بر عهده دارد که اولین ارکستر سمفونیک نوجوان را نیز پایه‌گذاری کرده‌است.

نظر از سال ۱۳۵۰ موسیقی را با شرکت در کلاس‌های ارف کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. سال ۱۳۵۵ ساز کلارینت و پیانو را در کارگاه رادیو و تلوزیون ملی ایران فراگرفت. پس از انقلاب تدریس موسیقی ارف را در کارگاه موسیقی آغاز کرد و گروه مربیان ارف را در سال ۱۳۶۴ تاسیس نمود. فنون رهبری ارکستر را زیر نظر حشمت سنجری فراگرفت و در سال ۱۳۶۹ ارکستر پارس و گروه کر پارس را تشکیل داد و از آن سال تاکنون در جشنواره‌های متعدد موسیقی فجر و روز جهانی کودک برنامه اجرا کرده است.

گروه موسیقی ارف نیز ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۱۵ در ایوان شمس به صحنه می‌رود. سرپرستی این گروه را مسعود نظر بر عهده دارد که گروه کر کودک و نوجوان رادیو و تلویزیون را(در سال ۱۳۸۰ به درخواست فریدون ناصری) تأسیس و سرپرستی کرده است.

مسعود نظر متولد سال ۱۳۴۶ هنرآموخته «کانون پرورش فکری»، «هنرستان موسیقی» و دوره‌های موسیقی و رهبری ارکستر در کشورهای «سوییس» و «ایتالیا» است.

وی از کودکی در کلاس‌های ارف «کانون پرورش فکری» با فلوت ریکوردر آشنا و وارد دنیای موسیقی شد و سپس در «هنرستان موسیقی»، ویلنسل را به‌عنوان ساز اول و پیانو را به عنوان ساز دوم آموخت و در ادامه، موسیقی و رهبری ارکستر را در کشورهای «سوییس» و «ایتالیا» فرا گرفت.

مسعود نظر تاکنون نوازنده ویولنسل در ارکستر سمفونیک تهران، نوازنده رسمی در ضبط‌های صدا‌و‌سیما(از سال ۱۳۶۸) و نوازنده اول ویولنسل ارکستر ملی(از سال ۱۳۷۹) بوده است.

نظر از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را در زمینه موسیقی شروع کرده و تاکنون چندین کتاب آموزشی، تألیف و تعدادی ترانه و آهنگ برای کودکان و نوجوانان ساخته و یک آموزشگاه موسیقی تأسیس کرده است.

سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www. fajrmusicfestival. com و یا در اینستاگرام جشنواره به نشانی fajrmusicfestival۳۰ مشاهده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز