خبرگزاری کار ایران

اجرای گروه کر فیلارمونیک ایران به یاد موسسیان

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۶۳

اولین بخش اجرایی کنسرت، اجرای ۶ قسمت از رکوئیم موتسارت به یاد گورگن موسسیان است. در ادامه کنسرت، مس سی بمل ماژور از موتسارت و همچنین قطعات محلی و کلاسیک به‌صورت سولو و دوئت اجرا می‌شود.

کنسرت گروه کر فیلارمونیک ایران ۷ و ۸ بهمن ماه، ساعت ۲۰:۰۰، به یاد موسسیان در تالار رودکی روی صحنه می‌رود.

علیرضا شفقی‌نژاد(رهبر گروه کر فیلارمونیک) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره برگزاری این کنسرت گفت: اولین بخش اجرایی کنسرت، اجرای ۶ قسمت از رکوئیم موتسارت به یاد گورگن موسسیان است. در ادامه کنسرت، مس سی بمل ماژور از موتسارت اجرا خواهد شد و همچنین اجراهای قطعات محلی و کلاسیک را به صورت سولو و دوئت خواهیم داشت.

او ادامه داد: من تصمیم دارم تا در چنین برنامه‌هایی که ترکیب چند اجرای متفاوت است؛ هنرمندان و اسعدادهای جوان موسیقی را معرفی کنم. این اتفاق برای اولین بار در کنسرت بهمن ماه ما رخ خواهد داد و از این به بعد هم ادامه خواهد داشت. با این کار هنرمندان جوان فرصتی برای ارائه کارهایشان خواهند داشت و مشکلات اجرای مستقل را ندارند.

این رهبر کر افزود: اجرای کارهای هنرمندان جوان می‌تواند در قالب اجراهای سولو، دوئت و یا تریو باشد. در کنسرت بهمن ماه، ماهان کاشیان نوازنده پیانو اجرا خواهد داشت. توضیحات کامل‌تر را زمان اجرای او روی صحنه خواهم داد اما امیدوارم این برنامه‌ها بتواند به فعالیت مستقل هنرمندان و استعدادهای جوان موسیقی کمکی کند.

شفقی‌نژاد درباره اعضای گروه کر فیلارمونیک نیز گفت: در این اجرا حدود ۷۰ خواننده حضور دارند و همچنین افسانه جابری(مدیر گروه) و الوین آوانسیان(کنسرت مایستر و نوازنده پیانو) ما را همراهی خواهند کرد.

کنسرت گروه کر فیلارمونیک ایران ۷ و ۸ بهمن ماه، ساعت ۲۰:۰۰، به یاد موسسیان در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایتwww. tiwall. comبرای تهیه بلیت اقدام نمایند. بهای بلیت برای همکف ۳۰.۰۰۰ تومان و بالکن ۲۵.۰۰۰ تومان قرار داده شده است.

در ابتدا، گروه کر فیلارمونیک ایران، با نام هم‌آواز، در سال ۱۳۷۹ توسط علیرضا شفقی‌ نژاد، با اجتماع گروهی از دوستان و شاگردانش که عمدتا از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده موسیقی بودند، شکل گرفت و پس از اجرای چندین برنامه و تنها مدتی بعد از شکل گیری و آغاز همکاری گروه با محمد نوری و چندین اجرا در برخی کنسرت های وی، و با اضافه شدن تعدادی دیگر از شاگردان نوری و شفقی‌ نژاد که روی‌هم حدود ۱۰۰ نفر می شدند، به پیشنهاد محمد نوری در سال ۱۳۸۰ به گروه کر نوری تغییر نام داد که این نام تا سال ۱۳۸۸ باقی ماند. این گروه در سال ۱۳۸۸ و با کسب اجازه از محمد نوری به علت گستردگی فعالیتهای هنری و کنسرتهایی که بدون حضور او انجام می گرفت و نیز دوری از شائبه ی بهره جوئی از نام وی، به گروه کرفیلارمونیک ایران تغییر نام داد. گروه کر فیلارمونیک ایران، بزرگترین و فعالترین گروه کر ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز