خبرگزاری کار ایران

علیرضا خورشیدفر، نوازنده کنترباس درگذشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۸۸۲

علیرضا خورشیدفر، نوازنده پیشکسوت کنترباس و از هنرمندان قدیمی ارکسترهای ملی و سمفونیک، روز ۵ آذرماه به دلیل سکته قلبی درگذشت.

علیرضا خورشیدفر، نوازنده پیشکسوت کنترباس از دنیا رفت.

به گزارش ایلنا؛ خورشیدفر سال‌ها به عنوان نوازنده کنترباس با ارکستر سمفونیک تهران همکاری می‌کرد. او شب گذشته(۴ آذر) براثر سکته قلبی درگذشت.

علیرضا خورشیدفر متولد سال ۱۳۲۶ فعالیت خود را از سال ۱۳۴۶ با ارکسترهای رادیو ازجمله ارکستر بزرگ، ارکستر گل‌ها و… آغاز کرد. از سال ۱۳۴۸ وارد ارکستر سمفونیک تهران شد که این همکاری تا این اواخر ادامه داشت. او از سال ۱۳۵۱ به‌عنوان معاون گروه کنترباس و از اوایل سال ۱۳۵۷ به‌عنوان مایستر گروه کنترباس فعالیت کرد. خورشیدفر سابقه‌ی تدریس در هنرستان موسیقی پسران را نیز داشت.

معاون هنری وزیر ارشاد برای درگذشت علیرضا خورشیدفر پیامی صادر کرد. در پیام علی مرادخانی آمده است: «شنیدن خبر درگذشت انسانی لایق، متین و هنرمندی چیره‌دست همچون علیرضا خورشیدفر، در این روزهای سخت که اخبار ناگوار درگذشت هنرمندان عزیز به گوش می‌رسد، بسیار تلخ بود. تردیدی در توانمندی او در نوازندگی نیست، اما سعه صدر و رفتار متین‌اش باعثشد که به قلب همکاران و دوستانش راه پیدا کند. می¬دانیم که این امر بسیار دشوارتر از هنرمند شدن است.»
در ادامه این پیام آمده است: «نه‌تنها هنر خورشیدفر هرگز فراموش نخواهد شد، بلکه منش او در دل دوستان و شاگردانش خواهد ماند و از این پس جای خالی‌اش بر صحنه‌ها نت سکوت خواهد نواخت. خوشا به سعادت خورشیدفر که با تربیت نسلی از نوازندگان، نامش جاودانه شد. برای خانواده محترم خورشیدفر شکیبایی و برای شاگردانش ثابت قدمی در راه استاد را آرزو می‌کنم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز