خبرگزاری کار ایران

یادبود گورگن موسسیان در تالار رودکی برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۳۲۰

این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح در سالن رودکی واقع خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت، سالن رودکی با حضور هنرمندان عرصه موسیقی برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مراسم بزرگداشت و یادبود مرحوم گورگن موسسیان رهبر گروه کر ارکس‌تر سمفونیک تهران سه‌شنبه ۴ آذر در سالن رودکی برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح در سالن رودکی واقع خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، تالار وحدت، سالن رودکی با حضور هنرمندان عرصه موسیقی برگزار می‌شود.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای از مردم هنردوست کشور، هنرمندان عرصه موسیقی و رسانه‌های خبری برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.

گورگن موسسیان در شهر همدان متولد شد. از کودکی به یادگیری ویلن نزد «مارتیک آوادیسیان» پرداخت و سپس به عنوان معلم موسیقی در مدارس ارامنه مشغول به کار شد.

پس از تاسیس تالار وحدت(رودکی) و بخش اپرای تالار به عنوان خوانندهٔ گروه کر و پس از آن دستیار رهبر گروه به کار پرداخت.

وی سپس به دریافت بورس تحصیلی نائل گشت و عازم وین شد. در آنجا تحصیلات عالی موسیقی را در رشتهٔ رهبری گروه کر به پایان رسانید و بعد از پیروزی انقلاب به کشور بازگشت و شروع به فعالیت در زمینهٔ موسیقی نمود. در این سال‌ها رهبری گروه کرهای تالار وحدت و صدا و سیمای جمهوری اسلامی را برعهده گرفت.

وی پس از انقلاب اسلامی نزدیک به ۲۰ سال گروه کر ارکستر سمفونیک تهران را رهبری و در هنرستان موسیقی دختران و پسران تدریس کرد. رهبری گروه کر «سوان» از دیگر فعالیت‌های موسسیان بود که به گفتهٔ هنرمندان کر ایران، در دوران او یکی از حرفه‌ای‌ترین گروه‌های کر تشکیل شده بود.

گورگن موسسیان همچنین موسس چند گروه کر بود. در سال ۱۳۷۲ خ. بنا به دعوت هئیت برگزارکننده جشنوارهٔ گروهای کر ارمنستان، گروه کر ملی ایران به رهبری وی به اجرای برنامه پرداخت.

وی در سال ۱۳۷۸ به پاس تلاش‌های ارزنده و خدمات شایسته‌ای که در بیش از از دو دهه فعالیت برای اعتلای موسیقی ایران داشت، موفق به دریافت لوح تقدیر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشت.

لوریس هویان، رهبر کر که مدتی شاگرد موسسیان بوده است، در این‌باره توضیح داد: گورگن موسسیان که در آمریکا زندگی می‌کرد، حدود دو هفته در بخش CCU بستری بود و پس از چهار روز اعلام شد که کلیه‌های این هنرمند از کار افتاده است

وی شامگاه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۳ به‌دلیل نارسایی کبد در سن ۷۰ سالگی در آمریکا درگذشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز