خبرگزاری کار ایران

سند پیشنهادی موسیقی شورای انقلاب فرهنگی بررسی شد؛

اجماع فعالان موسیقی بر وجود اشکالات فراوان در سند

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۴۱

معضلات زیادی در عرصه‌ی موسیقی وجود دارد که در سند پیشنهادی شورای انقلاب فرهنگی دیده نشده / شورای راهبردی سه نفره تشکیل می‌شود تا هدایت پژوهش‌ها و تدوین سند جاگیزین موسیقی را برعهده گیرد.

جلسه بررسی سند راهبردی پیشنهای دبیرخانه شواری انقلاب فرهنگی؛ امروز صبح(۲۱ مردادماه) در مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این جلسه پیروز ارجمند، علی مرادخانی، حسام الدین آشنا، همایون اسعدیان، محمدرضا درویشی و تعدادی دیگر از هنرمندان؛ ناشران و مدیران وزارت ارشاد و مرکز مطالعات استراتژیک حضور داشتند.

بعداز پایان جلسه علی مرادخانی(معاون هنری وزارت ارشاد) و حسام‌الدین آشنا(مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک) بین خبرنگاران حاضر شدند و به برخی سوالات پاسخ دادند.

مرادخانی درباره تصمیمات گرفته شده در این نشست گفت: این جلسه به دعوت دکتر آشنا؛ معاون فرهنگی رئیس جمهور تشکیل شد و به بررسی سند راهبردی پیشنهادی دبیرخانه شورای انقلاب اختصاص داشت.

وی گفت: این جلسه هدف نظر خواهی از فعالان حوزه موسیقی درباره ابزارهای راهبردی این سند پیشنهادی بود و در ‌‌نهایت قرار شد یک کارویژه و کمیسیون برای بررسی بیشتر تشکیل شود.

حسام الدین آشنا نیز گفت: نتیجه و تصویب این سند؛ تدوین سیاست‌های اصلی موسقی است که مشخص شدن آن در کشور نیاز است. این موضوع حتما به روشن‌تر شدن حوز‌ه‌ها و فعالیت‌های دولت با اهالی موسیقی کمک بسیار کرده و نوعی دستاورد خواهد بود.

معاون فرهنگی رئیس جمهور عنوان کرد: سطح این سند؛ محور‌های اصلی موسیقی و برنامه و اهداف اصلی‌اش شنیدن صدای همه کسانی است که در این حوزه ذی‌نفع هستند. قرار است با مشارکت و همکاری آن‌ها این سند تدوین شود.

وی گفت: نتیجه جلسه امروز این بود که در سند پیشنهادی ازسوی دبیرخانه شواری انقلاب فرهنگی مشکلاتی وجود دارد و بسیاری از مسائل در آن گنجانده نشده و معضلات زیادی در عرصه‌ی موسیقی وجود دارد.

در ادامه پیروز ارجمند(مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) گفت: این اولین جلسه‌ای بود که به بررسی سند پیشنهادی در آن پرداخته شد و این سند خود اولین سندی است که در کشور به طور خاص به موسیقی اشاره دارد. همانطور که گفته شد ما در این جلسه به نظرخواهی از اهالی فعال در این حوزه پرداخته‌ایم که برآیند نظر این اهالی بازنگری جدی در سند پیشنهادی بود.

ارجمند اشاره کرد: یکی از نقص‌های اصلی این سند؛ کلی گویی در مورد مسائل است که جا دارد برای ایجاد یک راهکار اصلی به پژوهش‌های کار‌شناسی بیشتری توجه شود.

وی اضافه کرد: نتیجه این شد که شواری راهبردی که وظیفه اصلی آن مدیریت و هدایت پژوهش‌ها و تحلیل راهبردی این سند است؛ تشکل شود.

محمد فاضلی(دبیر جلسه) نیز در نشست خود با خبرنگاران گفت: هدف اصلی مرکز مطالعات استراتژیک؛ مشاوره به شخص رئیس جمهور در حوزه‌های مختلف است. به دستو رئیس جمهور سند پیشنهادی دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی برای بحثو بررسی به مرکز ارجاع شد که فلسفه این ارجاع؛ سیاست‌گذاری موسیقی است که جزو شعار‌های اصلی دولت بود.

فاضلی اضافه کرد: ما در این جلسه جمعی از هنرمندان و متخصصان را داشتیم که در مورد سند پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند و همه آن‌ها روی این موضوع که باید تغییراتی در آن ایجاد شود و سندی جاگیرین مطرح شود؛ اجماع داشتند.

وی گفت: مشخص است که روند تدوین این سند درست نبوده و باید با اسناد پشتیبان و نگاه کار‌شناسی روندی درست طی شود.

وی بیان اینکه هدف ما برای تدوین سند مشارکتی است؛ گفت: در تدوین سند جایگزین حتما به نظرات همه حتی از دیدگاه مخاطبان و فقها به این مسئله توجه خواهد شد.

فاضلی گفت: تصمیم گرفته شد یک شواری راهبردی سه نفره متشکل از نماینده مرکز بنده، نماینده جامعه موسیقی ساسان فاطمی و نماینده وزارت ارشاد علی مرادخانی تشکیل شود که هدایت این جلسات و تدوین سند جاگیزین را تا پایان سال برعهد داشته باشند.

وی در پایان گفت: به علت متکثر بودن مخاطب در کشور، جایگاه و سلیقه مردم یکی دیگر از موضوعاتی است که حتما به روش‌های گوناگون سنجیده و در تدوین سند با آن توجه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز