خبرگزاری کار ایران

فروش ٥٢٠ میلیون تومانى صد اثر صد هنرمند در ١٠ روز

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۰۳۶

گرانترین اثر فروخته شده این دوره به نقاشى ٢٨٠ میلیون تومانى سهراب سپهرى اختصاص یافته است و از منظر تعداد، زنده‌یاد فریده لاشایى با فروش پنج اثر رکورددار است.

نمایشگاه صد اثر صد هنرمند در ١٠ روز نخست برگزارى‌اش به رکورد قابل ملاحظه ٥٢٠ میلیون تومانى دست یافت.

به گزارش ایلنا؛ لیلى گلستان، مدیر گالرى گلستان گفت: در ١٠ روز نخست برگزارى بیست و دومین دوره نمایش و فروش سالانه صد اثر صد هنرمند، ٧٢ اثر در مجموع به قیمت ٥٢٠ میلیون تومان به فروش رسید.

او سهم فروش آثار هنرمندان جوان در این دوره را بسیار بالا و خیره کننده خواند و در عین حال خریدهاى اقشار مختلف مردم که بسیارى‌شان براى نخستین بار یک اثر هنرى مى‌خریدند را خبر بزرگ این نمایشگاه ارزیابى نمود.

به گفته گلستان، گرانترین اثر فروخته شده این دوره به نقاشى ٢٨٠ میلیون تومانى سهراب سپهرى اختصاص یافته است و از منظر تعداد، زنده‌یاد فریده لاشایى با فروش پنج اثر رکورددار است.

از دیروز نیز یک نقاشى بسیار کوچک از سهراب سپهرى براى فروش روى دیوار رفته است؛ اثرى از مجموعه تنه درختان که در ابعاد ٣٠ در ۴٠ سانتى متر به قیمت ٢٢٠ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

بنا به رسم دیرین این گالرى، هر اثرى که به فروش مى رود، اثرى دیگر از همان هنرمند جایگزین مى‌شود، لذا اکنون صد اثر صد هنرمند نمایشگاه تازه اى شده است که دست‌کم نیمى از آثارش با روز افتتاحیه متفاوت است و حتى علاقمندانى که یک بار از این رویداد دیدن کرده‌اند؛ مى‌توانند دوباره از آن بازدید نمایند.

در این نمایشگاه که آثار بزرگانى مانند سهراب سپهرى، محمد احصایی، پرویز کلانترى، هوشنگ پزشک نیا، بهجت صدر، فریده لاشایى، محمد علی ترقی جاه، محمد ابراهیم جعفری، بهرام دبیری، علی گلستانه، حسین محجوبی، یعقوب عمامه پیچ، مهدی حسینی، پروانه اعتمادی، سیمین اکرامی، ثمیلا امیرابراهیمی… همنشین جوان هاست آثارى از ٢٠٠ هزار تومان روى دیوار است تا امکان خرید براى همه اقشار جامعه فراهم شود.

بیست و دومین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» که از عصر جمعه ۱۰ مرداد با استقبال غافلگیرکننده علاقمندان در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ آغاز به کار کرده؛ تا ۲۹ مرداد هر روز از ۱۶ تا ۲۰ بدون تعطیلی ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز