خبرگزاری کار ایران

فردین عالی زاد در مراسم تجلیل از برگزیدگان سالانه ورسوس:

سرمایه گذاران از هنرمندان حمایت کنند

کد خبر : ۱۷۶۱۵۹

مراسم اهدای جوایز نخستین سالانه هنرهای تجسمی ورسوس در تالار شهناز خانه هنرمندان با اهدای جایزه به سه نقاش برگزیده برگزار شد.

مراسم اهدای جوایز نخستین سالانه هنرهای تجسمی ورسوس در تالار شهناز خانه هنرمندان با اهدای جایزه به سه نقاش برگزیده برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ مراسم اهدای جوایز آثار برگزیده نخستین سالانه ورسوس عصر چهارشنبه ۲۱ خرداد با حضور نقاشان زیر سی سال، فردین عالی زاد مدیرعامل سن ایچ و حامی مالی ورسوس، مهرنوش بهبودی دبیر سالانه ورسوس و پانته‌آ سیروس مدیر آن برگزار شد.

در این مراسم رعنا فرنود، منوچهر معتبر، سمیرا علیخان زاده و پوریا آریان پور اعضای هیات انتخاب و هیات داوری آثار حضور داشتند.

فردین عالی زاد، مدیرعامل سن ایچ و حامی مالی این نمایشگاه هنری در سخنانی کوتاه با بیان اینکه «هر کدام از ما به عنوان افراد حقیقی یا حقوقی در برابر جامعه وظیفه‌ای داریم» گفت: در بین هنرهای ایرانی، سینما و دیگر هنرها از حمایت‌های خوبی برخوردار شده‌اند و به خاطر رشد قابل توجهی که داشته‌اند کمتر نیاز به سرمایه گذاری دارند اما هنرهای تجسمی به ویژه نقاشی جای کار زیاد دارد. ما در این جشنواره به خوبی دیدیم که چه استعدادهای داریم و این استعدادها به چه حمایت‌هایی نیاز دارند.

وی گفت ما در ورسوس به دنبال حمایت از جوانان با استعداد هستیم؛ ما هیچ دید اقتصادی نداریم و بهمین دلیل هم کل مبلغ فروش آثار به خود نقاشان جوان پرداخت شد.

عالی زاد تاکید کرد: عرصه برای دیگر سرمایه‌گذاران باز است. من همین جا از همه آنها که توانایی دارند دعوت می‌کنم گوشه‌ای از کار استعدادیابی، حمایت و تشویق استعدادهای جوان کشورمان را به دست بگیرند و هرکدام یک هنر را تحت پوشش خود قرار دهند تا هنرمندان جوان این عرصه هم بتوانند شکوفایی خود را نه در سطح ایران بلکه در منطقه و جهان جشن بگیرند.

مدیرعامل سن ایچ در پاسخ به پرسش پانته‌آ سرویس که اجرای این مراسم را به عهده داشت؛ مبنی بر اینکه آیا سال دیگر هم این جشنواره ادامه خواهد یافت؟ گفت: دلیلی برای برگزار نکردن آن نداریم مضافا اینکه امسال تجربیات خوبی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره به دست آوردیم.

در ادامه این مراسم فردین عالی زاد به هرکدام از برگیزدگان هدایای آنان را هر کدام مبلغ سی میلیون ریال بود را اهدا کرد. سه برگزیده اصلی جشنواره ورسوس به نام‌های غزل ابراهیمی مروی، صادق همتی و سیما نعیمی منش هستند.

در پایان مراسم تجلیل از برگزیدگان سالانه هنرهای تجسمی ورسوس، هیات انتخاب و هیات داوران به پرسش‌های برخی شرکت کنندگان جوان درباره فرایند انتخاب کارها و نیز داوری نهایی آثار و دلایل انتخاب سه کار برگزیده پاسخ دادند.

نخستین سالانه هنرهای تجسمی روسوس جمعه گذشته ۱۵ خرداد در ۷ گالری خانه هنرمندان ایران و با نمایش بیش از ۱۱۰ اثر نقاشی جوانان زیر ۳۰ سال برگزار شد تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز