خبرگزاری کار ایران

ایوبی:

باید برای حق تالیف عکاسان فکری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۴۶

جهان ایرانی به هنرمندان انجمن نیاز دارد. لشگر عظیمی در کشورهای همسایه نیازمند این حضور هنرمندانه هستند / علاوه بر طبیعت، آیین‌های ما نیز وارد سوژه عکس عکاسان انجمن شوند.

ایلنا: افتتاحیه سومین جشنواره ملی عکس ایران؛ شب گذشته(۱۴ دی) با حضور حجت الله ایوبی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت: امروز از فرزاد هاشمی تقدیر شد. او عکاس صادقی است که به خاطر دارم وقتی در دهه ۸۰ خارج از ایران بودم و می‌خواستم با عکسی فضای ایران را به فردی نشان دهم از عکس‌های او کمک می‌گرفتم. می‌دانستم او بهترین ذوق را در انتخاب عکس‌ها به خرج می‌دهد.

وی ادامه داد: هر‌گاه در میان اهالی انجمن حاضر شدن آنان را به عنوان یک خانواده بزرگ دیدم و آرزو دارم این خانواده با وجود افرادی برجسته در آن گسترش پیدا کند و جهان ایرانی اطراف ما را در کشورهای همسایه دریابد. من معتقدم جهان ایرانی به هنرمندان انجمن نیاز دارد. لشگر عظیمی در کشورهای همسایه نیازمند این حضور هنرمندانه هستند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس نوروز که با همکاری سیف الله صمدیان چندی پیش برگزار شده بود، گفت: پیشنهاد من این است که علاوه بر طبیعت، آیین‌های ما نیز وارد سوژه عکس عکاسان انجمن شوند. نمایشگاه نوروز که با همکاری سیف الله صمدیان برگزار شد، نشان داد که تا چه حد می‌توان در آیین‌ها با خلاقیت به سوژه‌ها نگریست و آن را در معرض دید عموم قرار داد.

سخنان ایوبی در زمینه حق تالیف با تشویق حاضران مواجه شد، او گفت: قطعا باید در زمینه حق تالیف عکاسان فکری شود تا بخشی از مشکلاتی که عکاسان با آن مواجه هستند کمتر شود.

رئیس سازمان سینمایی در پایان سخنانش گفت: هنر ایرانی را ستایش می‌کنم و خود را مدیون شما هنرمندان می‌دانم که با وجود همه سختی‌ها تصویر زیبای ایران را به جهانیان نشان می‌دهید.

در این جشنواره هنرمندان وپیشکسوتان عکاسی از جمله امیرعلی جوادیان، اسعد نقشبندی، علی قلمسیاه، اسماعیل عباسی، محمد ستاری، ساعد نیکزاد، فرزاد هاشمی، محمود عبدالحسینی و افشین بختیار حضور داشتند.

داوران این جشنواره آقایان اسعد نقشبندی، علی قلمسیاه، ابراهیم صافی، افشین بختیار، فرزاد هاشمی بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز