خبرگزاری کار ایران

هومن خلعتبری:

دوست دارم سهمی در آینده موسیقی ایران داشته باشم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۵۱

در هیچ جای دنیا اپرا را بدون کمک مالی دولت‌ها نمی‌بینید، مقامات و دولت‌ها متوجه شده‌اند با رواج فرهنگ موسیقایی ازجمله اپرا چگونه می‌شود تبلیغات بزرگتری انجام داد.

ایلنا: هومن خلعتبری(رهبر بین‌المللی ارکستر، اپرا و کر موسیقی) ابراز امیدوری کرد با حمایت دولت، اپرا در ایران جان تازه‌ای بگیرد.

به گزارش ایلنا، این آهنگساز درباره تفاوت عمده اجرای اپرا در ایران و خارج از کشور گفت: مهم‌ترین تفاوت اجرا فقدان این رشته درموسیقی کلاسیک، در کشور ماست. ما اپرا و سالن به علاوه ارکس‌تر و کر بسیار خوبی داشتیم که شما وقتی بروشور‌ها و پوسترهای قدیمی را می‌بینید متوجه می‌شوید چه آثار فاخر و بزرگی روی همین صحنه اجرا شده که شاید الان حتی دیدن اسم آن‌ها برای ما خواب و خیال باشد. درحال حاضر دوباره زنده کردن آن سیستم و آن تشکیلات در وهلهٔ اول حمایت دولت را می‌خواهد چون شما در هیچ جای دنیا اپرا را بدون کمک مالی دولت‌ها نمی‌بینید، مقامات و دولت‌ها متوجه شده‌اند با رواج فرهنگ موسیقایی از جمله اپرا چگونه می‌شود تبلیغات بزرگ تری انجام داد.

وی درباره حضور در آکادمی موسیقی که باعثشد وی به شهرت برسد، توضیح داد: حضور من در این برنامه تنها به عنوان کار‌شناس موسیقی بوده و به هیچ روی گرایش سیاسی نداشته‌ام. و از اینکه به هدفم که آشنایی عموم مردم با موسیقی خوب بود رسیده‌ام، خرسندم.

این آهنگساز اضافه کرد: من با حضورم درآن برنامه پربیننده باعثشدم مردم عادی بیدار شوند، بفه‌مند موسیقی خوب و درست همه جا می‌تواند انجام شود و دیدن دوره آموزشی(نت و سلفژ) برای هر نوع موسیقی لازم است؛ چه موسیقی ایرانی، چه پاپ و چه کلاسیک! بار‌ها گفته‌ام اگر آن برنامه دوره کارگاه موسیقی در تهران انجام می‌شد و من گروه کر تالار را دوباره(بعد از سال ۱۳۷۹) احیا می‌کردم. نهایتا ۱۰۰ نفر می‌توانستند از آموزش بهره بگیرند؛ اما من با شرکت در آن برنامه هزاران نفر مردم عادی را آموزش دادم! مردم عادی که از بین آن‌ها، مردان و زنان موزیسین خوبی به جامعه هنری پا خواهند گذاشت! و تا به امروز هم نتیجه حضورم در آن برنامه را دیده‌ام و ان شاالله خواهم دید، و همین نتیجه بود که باعثشد با توجه به جایگاه هنری‌ام به عنوان یک موزیسینی با سبک کلاسیک و رهبر ارکستر آن هم در کشور اتریش حاضر شوم در آن برنامه شرکت کنم و به زبان ساده سعی کردم مردم عادی که با سبک‌های موسیقی آشنایی ندارند را، با بیانی متفاوت به سمت و سوی موسیقی درست و اصولی سوق دهم، و می‌دانم که تا حد قابل قبولی موفق بوده‌ام، آیندگان بر این ادعای من صحه خواهند گذاشت!

هومن خلعتبری با ابراز اینکه دوست دارد سهمی در آینده موسیقی ایرن داشته باشد، گفت: علت اصلی شرکت من در آن برنامه، یاد دادن تجربیاتم بود و برای آموزش به طیف وسیع تری از جامعه در آن برنامه کار خودم را انجام دادم و سعی من هم بر این بود که با ‌‌نهایت کیفیت و دقت این امر صورت گیرد، و چون به کار خود ایمان دارم مطمئن هستم تاثیر گذاربوده؛ به همین دلیل اگر برنامه‌ای مشابه، در ایران با کیفیت و استاندارد من ساخته شود؛ مسلما کار خواهم کرد. برای اینکه همه می‌دانیم که تعداد جوانان با استعداد در داخل مرزهای ایران خیلی بیشتر از خارج از مرزهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز