خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از کنسرت شب گذشته همایون شجریان،

نسیم وصل همایون شجریان بر مرغ سحر وزید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۲

همایون شجریان شب گذشته علاوه بر اجرای قطعات آلبوم نسیم وصل و با ستاره ها، قطعه مرغ سحر را به درخواست مردم اجرا کرد در طول اجرای این قطعه حاضران در سالن همایش‌های برج میلاد با وی همخوانی می‌کردند و وی را تشویق می‌کردند.

ایلنا: شب گذشته(۲۸ شهریور) چهارمین شب از اجرای کنسرت همایون شجریان و ارکستر مجلسی تهران در برج میلاد تهران درحالی برگزار شد که ابتدا قرار بود کنسرت ساعت ۲۱:۳۰ آغاز و ساعت ۲۲:۴۵ به پایان برسد اما به دلیل تشویق‌های مخاطبان تا ساعت ۲۳:۱۵ این کنسرت ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون شجریان دیشب در کنسرت خود ابتدا تصنیف توکیستی با شعری از فریدون مشیری و تنظیم محمد جواد ضرابیان اجرا کرد و بعد از آن تصنیف خانه سودا را با شعری از مولانا اجرا کرد.

بعداز اجرای این دو تصنیف آزاد میرزاپور تک نوازی سه تار انجام داد و بعد تصنیف هوای گریه با شعری از سیمین بهبهانی توسط همایون شجریان اجرا شد.

از ابتدای اجرای این تصنیف مردم به شدت شجریان را تشویق کردند و حتی با وی بسیار همخوانی کردند.

بعداز اجرای این تصنیف شجریان برای لحظاتی سالن را ترک کرد و بعد مجدد به روی سن آمد و تصنیف افسونگر را با شعری از فریدون مشیری، غریبانه با شعری از سایه و عشق از کجا با شعری از مولانا را اجرا کرد.

پیش از اجرای تصنیف افسونگر پاشا هنجانی نوازنده نی به صورت تک نوازی به اجرای قطعاتی پرداخت.

همایون شجریان بعد از اجرای سه قطعه دوباره برای استراحت کوتاه صحنه را ترک کرد و بعد از به روی صحنه آمدن تصنیف با ستاره‌ها با شعری از حسین منزوی، تصنیف حاصل عمر با شعری از رهی معیری، تصنیف دفتر دل با شعری از فریدون مشیری و تصنیف نسیم وصل را با شعری از رهی معیری اجرا کرد.

در طول اجرای این قطعات حاضران در سالن به شدت شجریان را تشویق می‌کردند و این تشویق‌ها در هنگام اجرای قطعات عشق از کجا، دفتر دل و نسیم وصل بیشتر از همیشه بود.

در پایان کنسرت نیز تماشاگران ۱۵ دقیقه ایستاده برای شجریان دست می‌زدند و تقاضا داشتند که وی قطعه مرغ سحر ربنا را اجرا کند.

همایون شجریان علی رغم آنکه اجرای کنسرت براساس برنامه پایان یافته بود اما به روی سن آمد و در میان تشویق حضار گفت: بسیار خرسندم که امروز در میان شما هستم و لازم می‌دانم یادی بکنم از جواد ضرابیان آهنگساز و تنظیم کننده قطعات.

وی ادامه داد: کسانی که آلبوم نسیم وصل را به خاطر دارند در آن آلبوم قطعه‌ای وجود دارد که شهرام میرجلالی آن را ساخته است ایشان امروز در سالن حضور دارد. بعد از سخنان همایون شجریان می‌رجلالی ایستاد و مردم برای وی دست زدند.

در ادامه همایون شجریان قطعه مرغ سحر را به درخواست مردم و به یاد پدرش اجرا کرد در طول اجرای این قطعه حاضران در سالن همایش‌های برج میلاد با وی همخوانی می‌کردند و وی را تشویق می‌کردند.

در اجرای شب گذشته کنسرت همایون شجریان قطعاتی از آلبوم‌های نسیم وصل و با ستاره‌ها را اجرا کرد و در این اجرا بیش از ۳۰ نوازنده به رهبری بردیا کیارس شجریان را همراهی می‌کردند. همچنین پدرام فریوسفی کنسرت مایس‌تر شب گذشته بود.

حاشیه‌ها
یکی از نکات مهم در اجرای دیشب این بود که با وجود اینکه همایون شجریان ۴ شب متوالی و در دو سانس از شب به روی صحنه رفته بود و در هر شب نیز قطعات مشخصی را اجرا کرده بود با این حال به گونه‌ای رفتار می‌کرد که انگار اولین بار است این قطعات اجرا می‌شود و خود وی نیز از اجرا و شنیدن این قطعات لذت بسیاری می‌برد.

برخلاف بعضی کنسرت گذاران موسیقی‌های پاپ که اهمیتی برای فضای رسانه‌ای و خبرنگاران قائل نیستند، موسسه فرهنگی ققنوس بعنوان برگزار کننده کنسرت همایون شجریان مکان مناسب و بلیط‌های ویژه‌ای را برای خبرنگاران در نظر گرفته بودند.

برخلاف بعضی کنسرت‌های دیگر، کنسرت شب گذشته همایون شجریان بدون تأخیر رأس ساعت آغاز شد.

گشت ارشاد در هنگام برگزاری کنسرت در اطراف برج میلاد حضور نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز